Ze2BP_GMC5 Geografie maloobchodu

Pedagogická fakulta
podzim 2011
Rozsah
0/1. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Mgr. Hana Pokorná, Ph.D.
Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
Ze2BP_GMC5/01: Út 17:05–17:50 učebna 5, P. Knecht
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět klasifikaci, organizaci a prostorovému rozmístění maloobchodu a na příkladech vysvětlit globální dopady konzumního chování spotřebitelů. Za použití metod a forem terénní výuky, práce s odbornými texty, pojmového mapování, skupinové práce, skupinové diskuse aj. bude schopen vzdělávací obsahy přenést do výuky zeměpisu na základní škole.
Osnova
  • 1. Geografie maloobchodu v kurikulu geografického vzdělávání 2. Základní pojmy 3. Případová studie vybraného hypermarketu 4. Praktická část - terénní výuka 5. Didaktická analýza tématu 6. Práce s odbornými texty, skupinová diskuse, shrnutí
Literatura
  • KELLER, Jan. O hypermarketech veřejně : sborník. 1. vyd. Brno: Nesehnutí, 2002, 116 s. ISBN 8023868322. info
  • KOŽELOUH, Jiří. Nákupní řetezce - nové výzvy. Brno: NESEHNUTÍ Brno, 2008, 68 s. ISBN 978-80-87217-00-9. info
  • International handbook on geographical education. Edited by Rodney Gerber. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers, 2003, xviii, 344. ISBN 1402010192. info
  • • Retail geography. Edited by John A. Dawson Publisher: London : Croom Helm, 1980. ISBN: 0470270144.
  • SZCZYRBA, Zdeněk. Geografie obchodu : se zaměřením na současné trendy v maloobchodě. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, 90 s. ISBN 8024414538. info
  • BEDNÁŘ, Pavel. Geografie služeb. Ostrava: Ostravská univerzita, 2006, 1 CD-ROM. ISBN 9788073683528. info
  • SZCZYRBA, Zdeněk. Maloobchod v ČR po roce 1989 : vývoj a trendy se zaměřením na geografickou organizaci. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005, 126 s. ISBN 8024412748. info
  • BIRKIN, Mark, Graham CLARKE a M. Martin CLARKE. Retail geography and intelligent network planning. Chichester: John Wiley & Sons, 2002, ix, 284. ISBN 0471498033. info
Výukové metody
individuální a skupinová práce, terénní výuka, prezentace, analýza odborných textů
Metody hodnocení
Písemný (1. část) a ústní (2. část) zápočtový test z problematiky probírané na semináři. Ve výjimečných případech je možné alternativní ukončení předmětu (po předchozí dohodě s vyučujícím).
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013.