AJ2MP_DI1A Didaktika 1A

Pedagogická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
Garance
Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ2MP_DI1A/01: Po 16:40–18:20 učebna 59, H. Havlíčková
AJ2MP_DI1A/02: Po 7:30–9:10 učebna 59, H. Havlíčková
Předpoklady
Successful passing of bachelor studies is required.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
At the end of the course students will realize the basic principles of teaching listening, reading, speaking and writing and apply them in their first lessons during teaching practice.
They will be able to use numerous approaches and methods in a creative and flexible way.
They will understand the relationship between the teacher and the learner.
Osnova
  • The learner and the teacher 1 Listening
  • 2 Teaching listening
  • 3 Skimming, scanning
  • 4 Predicting, summarizing, classifying.
  • 5 Supplementary materials
  • 6 Speaking
  • 7 Teaching listening
  • 8 Questioning, discussion
  • 9 Problem solving
  • 10 Role playing and other methods.
  • 11 Reading
  • 12 Teaching reading
  • 13 reading activities
  • 14 Skimming, scanning
  • 15 Course design and planning
  • 16 Writing
  • 17 Short and longer responses
  • 18 Completing, speculating
  • 19 Teaching grammar
  • 20 The learner and the teacher
Literatura
  • WALLACE, Michael J. Study skills in english. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, vi, 218. ISBN 0521221102. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New ed. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
Výukové metody
Seminars with pair, group and class discussions, home preparation with reading, practical demonstrations.
Self-studying
Metody hodnocení
1 Full active participation in discussions is expected. Flexibility based on self-studying should be obvious.
2 Final multiple choice test with 10 tasks. 7 solutions must be correct to get the credits.
3 Portfolio, see moodlinka for portfolio requirements.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=67
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.