AJ2MK_VPx3 Výuková praxe 3

Pedagogická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/0/1. praxe. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will be able:
to design and implement activities based on pedagogical theory that enhance learners' English language skills
to plan individual lessons and long-term syllabi
to “think about their own professional thinking”, i.e. will be able to document their metacognitive skills
Osnova
  • Students will contact schools and negotiate teaching
  • Students will plan their lessons formally
  • Students will observe other teachers´lessons
  • Students will analyse and reflect on their teaching
  • Students will teach 10 – 15 lessons
Literatura
  • GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New edition. Oxford: Macmillan Heinemann, 1995, viii, 215. ISBN 0-435-24059-5. info
Výukové metody
Teaching practice
Metody hodnocení
Teaching records including formal lesson plans, reflective journal.
Acceptable materials: give evidence of effort, careful consideration of a number of aspects, and creativity.
Unacceptable materials: hurried, careless, formal, materials are just piled. Plagiarised.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2011, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.