R2BK_PJC3 Praktická jazyková cvičení 3

Pedagogická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/0.5/0. 6. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Natalia Naumova, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
R2BK_PJC3/OS01: Pá 18. 10. 13:55–15:35 učebna 4, Pá 15. 11. 13:55–15:35 učebna 4, Pá 13. 12. 13:55–15:35 učebna 4, N. Naumova
Předpoklady
Vyučovacím jazykem daného předmětu je ruština, proto musí student být připraven na úrovni dobrého zvládnutí tohoto jazyka z předmětu RJ2BP_PJC2.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavní důraz předmětu je kladen na zvládnutí základních komunikativních dovedností na základě dialogu, besed a diskusí v rámci konverzačních témat. Zásadní složkou předmětu je zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení při práci s texty a aktuálními periodiky. Písemný projev je pravidelně procvičován a kontrolován na řadě dílčích písemných prací.
Osnova
  • Do obsahové částí předmětu byla zařazena základní konverzační témata:
  • 1. Rodina a rodinné vztahy.
  • 2. Dům a byt.
  • 3. Město a vesnice.
  • 4. Orientace ve městě.
  • 5. Jídlo, stravování.
  • 6. Doprava.
  • 7. Současné komunikační prostředky.
Literatura
  • NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vydání 1. Praha: LEDA, 2002, 535 stran. ISBN 8085927969. info
  • MRHAČOVÁ, Eva. Praktická cvičení z ruského jazyka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991, 149 s. ISBN 8070420456. info
  • MRHAČOVÁ, Eva, Jelizaveta Anatoljevna MARKUŠ, Mária OPĚLOVÁ a Mojmír VAVREČKA. Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha: Ministerstvo školství ČSR, 1988, 283 stran. info
  • MRHAČOVÁ, Eva, Jelizaveta Anatoljevna MARKUŠ, Mária OPĚLOVÁ a Mojmír VAVREČKA. Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha: Ministerstvo školství ČSR, 1988, 297 stran. info
  • www.rambler.ru (ruskojazyčný Internet)
  • GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govorit po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
Výukové metody
Pravidelná příprava k hodině a plnění zadaných úkolů, doporučuji poslech v ruském jazyce, čtení ruskojazyčných textů a nácvik správné výslovnosti.
Metody hodnocení
Ústní zkouška. Volna konverzace svyučující na dvě zadané otázky. Kontroluje se použití slovní zásoby, výslovnost a intonace. Student ústně odpovídá i tzv. četbu (ruská kniha - 200 s., student ji předloží při ústním zápočtu) a poslech (audio, video, DVD - min. 1 film). K ústní části zápočtu je student povinen přinést slovníček obsahující alespoň 50 nových výrazů.
Vyučovací jazyk
Ruština
Navazující předměty
Informace učitele
https://is.muni.cz/auth/elearning/warp.pl?kod=R2BP_PJC3;predmet=684555;qurl=%2Fel%2F1441%2Fpodzim2012%2FR2BP_PJC3%2Findex.qwarp;zpet=%2Fauth%2Fel%2F1441%2Fpodzim2012%2FR2BP_PJC3%2Findex.qwarp%3Finfo;zpet_text=Zp%C4%9Bt%20do%20Spr%C3%A1vce%20soubor%C5%AF
Doporučuji studentům průběžnou přípravu na každý seminář. Slovíčka je nejlépe se učit nikoli jako oddělená slova, ale jako celé fráze, příp. části vět a krátké věty. Na každou hodinu si připravte informaci z ruskojazyčného internetu. Vyhledávejte pouze ta témata, která jsou vám blízká a k nimž máte sami co říci. Obohatíte tak svou slovní zásobu novým lexikem. Výuka každého jazyka je věc náročná - nepodceňujte ji!
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.