DP_ISZ Diplomová práce

Pedagogická fakulta
podzim 2014
Rozsah
0/0/1. Individuální konzultace. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Mgr. Kristýna Balátová, Ph.D. (cvičící)
doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Milan Kubiatko, PhD. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Institut výzkumu školy a zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu školy a zdraví – Pedagogická fakulta
Předpoklady
DPp_ISZ Diplomová práce - Projekt
Předmět si zapisuje student, který píše diplomovou práci na Institutu výzkumu školy a zdraví. Typicky ve třetím semestru magisterského navazujícího studia, nebo v devátem semestru dlouhého (pětiletého) magisterského studia.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je koncipován jako kurz motivující studenta k napsání závěrečné práce splňující veškeré požadavky na ni kladené. Absolvování tohoto kurzu zajistí, že student odevzdá práci odsouhlasenou vedoucím. Student by tak měl být připraven k úspěšné obhajobě práce a seznámen s požadavky, které na něj budou kladeny státní komisí při obhajobě.
Osnova
  • Náplň tvoří individuální konzultace studenta s vedoucím diplomové práce na téma, které si student po dohodě s ním zvolil. Předpokládá se, že:
  • student pracuje na DP dle časového harmonogramu, který si stanovil
  • student má zpracovanou DP minimálně na 70 % (může se to měnit v závislosti od dohody mezi studentem a školitelem).
Literatura
    doporučená literatura
  • HENDL, Jan. Přehled statistických metod : analýza a metaanalýza dat. 4., rozšířené vyd. Praha: Portál, 2012, 734 s. ISBN 9788026202004. info
  • DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. 4. nezměněné vydání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2011, 372 stran. ISBN 9788024619668. URL info
  • COHEN, Louis, Lawrence MANION, Keith MORRISON a Richard BELL. Research methods in education. 7th ed. New York: Routledge, 2011, xxii, 758. ISBN 9780415583367. info
  • KŘOVÁČKOVÁ, Blanka a Martin SKUTIL. Jak napsat seminární a závěrečné práce ve společenských vědách. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009, 31, xvii. ISBN 9788070418635. info
  • ŠVEC, Štefan. Metodologie věd o výchově : kvantitativně-scientické a kvalitativně-humanitní přístupy v edukačním výzkumu. Translated by Jana Cacková - Veronika Dvořáčková - Vendula Hlavatá - Tomá. České rozšířené vydán. Brno: Paido, 2009, 302 stran. ISBN 9788073151928. info
  • HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 407 s. ISBN 8073670402. info
  • CHRISTENSEN, Larry B. Educational research : quantitative, qualitative, and mixed approaches. Edited by Burke Johnson. 2nd ed. Boston: Pearson/A and B, 2004, xxvii, 564. ISBN 0205361269. info
  • PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998, 270 s. ISBN 9788071845690. info
  • Výzkumné metody v pedagogice :příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Edited by Peter Gavora. [1. vyd.]. Brno: Paido, 1996, 130 s. ISBN 80-85931-15-X. info
Výukové metody
Individuální konzultace v průběhu zpracování diplomové práce.
Metody hodnocení
Zápočet je udělený při odevzdání předběžné verze práce (nebo jejích částí).
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022.