VP_Mod6a Osobnost výchovného poradce - specifika role výchovného poradce ve školním prostředí 1

Pedagogická fakulta
podzim 2014
Rozsah
7 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Jan Beran, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Sekaninová
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Posluchači budou umět definovat a vysvětlit zákonitosti etiky práce výchovného poradce. Budou umět aplikovat etický kodex poradenského pracovníka ve školství, analyzovat ambivalentnost role učitele a výchovného poradce včetně jejího úskalí.
Osnova
  • Vymezení etiky práce výchovného poradce
  • Etický kodex poradenského pracovníka ve školství
  • Ambivalentnost role učitele-výchovného poradce, možná úskalí funkce výchovného poradce
  • Spolupráce s vedením školy a ostatními členy pedagogického sboru
Literatura
  • Mousová, H.Z. a kolektiv: Poradenské teorie a strategie. Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta. Praha 2002. ISBN 80-7290-098-6.
  • DRAPELA, J. V. a Vladimír HRABAL. Vybrané poradenské směry : teorie a strategie. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1995, 81 s. ISBN 8071840114. info
Výukové metody
přednášky, skupinové diskuse, řešení modelových situací, prezentace odborníků z praxe, četba
Metody hodnocení
písemný test
Další komentáře
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020.