ZS1BK_AJ1A Jazyková cvičení 1A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2014
Rozsah
0/0.7/0. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Eva Minaříková, Ph.D. (cvičící), Mgr. Gabriela Oaklandová (zástupce)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BK_AJ1A/OS01: Pá 19. 9. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 26. 9. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 10. 10. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 17. 10. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 24. 10. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 31. 10. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 7. 11. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 14. 11. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 21. 11. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 28. 11. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 5. 12. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 12. 12. 7:30–9:10 učebna 38, V. Dvořáčková
ZS1BK_AJ1A/OS02: Pá 19. 9. 7:30–9:10 učebna 25, Pá 26. 9. 7:30–9:10 učebna 25, Pá 10. 10. 7:30–9:10 učebna 25, Pá 17. 10. 7:30–9:10 učebna 25, Pá 24. 10. 7:30–9:10 učebna 25, Pá 31. 10. 7:30–9:10 učebna 25, Pá 7. 11. 7:30–9:10 učebna 25, Pá 14. 11. 7:30–9:10 učebna 25, Pá 21. 11. 7:30–9:10 učebna 25, Pá 28. 11. 7:30–9:10 učebna 25, Pá 5. 12. 7:30–9:10 učebna 25, Pá 12. 12. 7:30–9:10 učebna 25, E. Minaříková
ZS1BK_AJ1A/OS03: Pá 19. 9. 7:30–9:10 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 26. 9. 7:30–9:10 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 10. 10. 7:30–9:10 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 17. 10. 7:30–9:10 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 24. 10. 7:30–9:10 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 31. 10. 7:30–9:10 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 7. 11. 7:30–9:10 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 14. 11. 7:30–9:10 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 21. 11. 7:30–9:10 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 28. 11. 7:30–9:10 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 5. 12. 7:30–9:10 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 12. 12. 7:30–9:10 respirium (5. nadzemní podlaží)
Předpoklady
NOW ( ZS1BK_AF1A Fonetika a fonologie 1A )||( ZS1BK_AF1A Fonetika a fonologie 1A )
Course outline: This is the first stage of a six term course of practical language intended to meet the needs of the future primary school teachers. The students' expected level is A2 according to the levels of the global scale of the Common European Framework of Reference for Languages, i. e. A2: Can understand sentences and frequently used expressions related to areas of most immediate relevance (e.g. very basic personal and family information, shopping, local geography, employment). Can communicate in simple and routine tasks requiring a simple and direct exchange of information on familiar and routine matters. Can describe in simple terms aspects of his/her background, immediate environment and matters in areas of immediate basic need. The whole course is designed to lead the students from A2 through B1 to B2 with 5 units a term based freely on the recommended textbooks.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of this course is to focus on particular grammar points, enhance vocabulary and language skills: speaking, writing, reading and listening. Authentic materials will be used and presented throughout the course and due to the additional materials students awareness of diverse cultures will be raised. Students become competent language users and will be able to use the language in everyday situations.s.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File INTERMEDIATE (Student's book and Workbook) - Multipack B, see Literature below. The syllabus includes Units 4 - 5, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
  • 4A - Back to school, aged 35 - First conditional and future time clauses; Education
  • 4B - In an ideal world... - Second Conditional; Houses
  • 4C - Still friends? - Usually and used to; Friendship
  • 5A - Slow down, you move too fast - Quantifiers; Noun formation
  • 5B - Same planet, different worlds - Articles; Verbs and adjectives + prepositions
  • 5C - Job swap - Gerunds and infinitives; Work
Literatura
  • OXENDEN, Clive, Christina LATHAM-KOENIG a Paul SELIGSON. New English file. 1st ed. Oxford: Oxford University Press, 2005, 159 s. ISBN 0194384373. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use :pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, vi, 263 s. ISBN 0-521-01171-X. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1994, x, 350. ISBN 052152931X. info
Výukové metody
Methods: one-to-one consultations, class discussions, homework, drills.
Metody hodnocení
Maximální počet bodů/ Maximum number of points: 100 Minimální počet bodů k udělení zápočtu/ Pass mark: 70 Průběžné hodnocení/ Continuous assessment - 30 bodů/points 10 bodů úvodní placement test s individuální konzultací/placement test and consultation 10 points 10 bodů úkoly na moodlince/tasks on moodlinka 10 points 10 bodů závěrečný placement test/final placement test 10 points Závěrečné hodnocení/ Final assessment - 70 bodů/points závěrečný test /written credit test - based on NEF - 40 bodů/points ústní test/ oral credit test - based on NEF - 30 bodů/points
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1349
Gabriela Oaklandová´s group: http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2309
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.