SP_SPR1 Symptomatické poruchy řeči 1 (VV, P)

Pedagogická fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SP_SPR1/01: St 16:40–18:20 učebna 51, B. Chleboradová, P. Kopečný
Předpoklady
Absolvování základů logopedie, předmět je určen pro studenty, kteří nemají zvolenou specializaci logopedie.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 35 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci kurzu bude student ovládat problematiku symptomatických poruch řeči; etiologie, klasifikace; symptomatické poruchy řeči u dětí s poruchami hybnosti, řeč u dětí s dětskou mozkovou obrnou, vývoj řeči u dětí s DMO, logopedická péče, zásady při rozvíjení hybnosti a řeči u dětí s DMO, moderní terapie na základě reflexnosti užívané při rozvíjení hybnosti a řeči u dětí s DMO; symptomatické poruchy řeči u dětí s těžkým sluchovým a zrakovým postižením, u dětí nevidomých, specifika logopedické péče u zrakově postižených; symptomatické poruchy řeči u mentálně retardovaných, faktory ovlivňující vývoj řeči u mentálně retardovaných dětí, specifika logopedická péče u mentálně retardovaných dětí a dětí s kombinovaným postižením.
Osnova
  • Symptomatické poruchy řeči,etiologie, klasifikace. Dětí s poruchami hybnosti, dětská mozková obrna, vývoj řeči u dětí s DMO, logopedická péče. Moderní terapie na základě reflexnosti. Dětí s těžkým sluchovým a zrakovým postižením, specifika logopedické péče. Symptomatické poruchy řeči u mentálně retardovaných, faktory ovlivňující vývoj řeči,specifika logopedická péče, kombinované postižení.
Literatura
  • LECHTA, Viktor. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Edited by Eva Škodová, Translated by Jana Křížová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 191 s. ISBN 8071785725. info
  • KLENKOVÁ, Jiřina. Symptomatické poruchy řeči. In Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998, s. 45-57. ISBN 80-85931-51-6. info
  • ČECHOVÁ, Zuzana. Symptomatické poruchy řeči u sluchově postižených dětí. Edited by Jiřina Klenková. 1999, 89 s. info
Výukové metody
seminář
Metody hodnocení
předmět ukončen zápočtem, požadavkem splnění je zpracování seminární práce a splnění závěrečného testu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, jaro 2008, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.