AJ2RC_DIDA Didaktika

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/0/24. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ2RC_DIDA/01: Pá 21. 9. 15:00–15:50 učebna 59, Pá 12. 10. 15:00–15:50 učebna 59, Pá 26. 10. 15:00–15:50 učebna 59, Pá 9. 11. 15:00–15:50 učebna 59, Pá 23. 11. 15:00–15:50 učebna 59, Pá 7. 12. 15:00–15:50 učebna 59, I. Hrozková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
At the end of this course the student will be able to use knowledge about the basic role of the teacher and the student in ELT.
Výstupy z učení
Students understand specific needs of lower secondary language learners. Students know and use classroom language and instructions at adequate level. Students are able to design adequate types of activities for their learners. Students understand and apply theoretical principles into their teaching. Students reflect on their experience and develop their professional competences. Students give and get feedback and react positively to it. Students link the theory to the activities they keep in their teaching portfolios and explain teaching principles.
Osnova
  • 1. Language learner – individual differences, learner autonomy, learning strategies
  • 2. Language teacher – roles, professional development, EPOSTL
  • 3. Mother tongue in ELT
  • 4. Teaching materials
Literatura
    povinná literatura
  • HARMER, Jeremy. Essential teacher knowledge : core concepts in English language teaching. First published. Harlow: Pearson Education Limited, 2012, 287 stran. ISBN 9781408268049. info
  • HARMER, Jeremy. How to teach English : new edition. Harlow: Longman, 2007, 288 s. ISBN 9781405853026. info
    doporučená literatura
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
Výukové metody
seminar with practical examples illustrating the topics, class discussions, readings, Portfolio
Metody hodnocení
Credit requirements: Active participation in seminars. Portfolio. Personal statement - oral interviews. Type of completion: seminar
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2019.