SZc039 Didaktika anglického jazyka 2

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/0/1.3. 15 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Successful passing of bachelor studies is required.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will be introduced into the basic principles of ELT in the areas of classroom management, materials choice and design, planning and teaching language skills.
Výstupy z učení
At the end of the course students:
will be aware of the basic principles of teaching listening, reading, speaking and writing and apply them in their first lessons during teaching practice.
will be able to use numerous approaches and methods in a creative and flexible way.
will understand the relationship between the teacher and the learner.
will work on effective classroom management techniques
will plan their lessons for the teaching practice
Osnova
  • 1. The teacher and the learner
  • 2. Lesson planning principles
  • 3. Teaching materials
  • 4. Effective classroom management
  • 5. Teaching speaking
  • 6. Teaching writing
  • 7. Teaching listening
  • 8. Teaching reading
  • 9. Integrating skills
  • 10.Portfolio discussion
  • 11. Teaching practice issues
Literatura
    povinná literatura
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
    neurčeno
  • WALLACE, Michael J. Study skills in english. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, vi, 218. ISBN 0521221102. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New ed. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
Výukové metody
Seminars with pair, group and class discussions, home preparation with reading, practical demonstrations.
Self-studying
Metody hodnocení
1 Full active participation in discussions is expected. Flexibility based on self-studying should be obvious.
2 Forum contributions (minimum 3),microteaching 3 Portfolio, see moodlinka for portfolio requirements.
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=515
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.