DT2RC_2DPV Distanční podpory ve výuce

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
7/0/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Jiří Strach, CSc.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Strach, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Příprava distanční výukové opory. Realizace její textové části s návrhem její multimediální části. Obsah bude záviset na odborném zaměření studenta.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s distančním vzděláváním a e-learningem. Se zásadami tvorby distančních opor. Ukázat jim možnosti vlastní tvorby multimediálních opor. Možnosti a výhody využití těchto podpor v prezenční výuce.
Osnova
  • Přednášky: Distanční vzdělávání a e-learning, forma řízeného samostudia. Nasazení těchto forem v prezenční výuce, kombinované formě výuky i v dalším vzdělávání. Co je distanční opora a k čemu slouží. Její specifika, kdy se dá používat a jak. Zásady tvorby distančních výukových opor.Možnosti vytváření multimediálních distančních studijních opor. Využití prostředků MS Office pro jejich tvorbu. Možnosti použití programů pro vytváření WWW stránek a možnosti použití specielních programů jako například Zinc, Breez, Captivate, FlashPaper, Flash, Visual Basic, Corel Draw, Adobe Photoshop. Samostatná práce: Příprava distanční výukové opory. Realizace její textové části s návrhem její multimediální části. Obsah si student zvolí na základě svého zaměření.
Literatura
  • http://boss.ped.muni.cz/hrbacek/vyukoveMaterialy/DistOpory/index.htm
  • Bednaříková, I. Vytváření studijních textů pro distanční vzdělávání. Olomouc : Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0277-7.
Výukové metody
teoretická příprava, laboratorní cvičení, projekt
Metody hodnocení
Zpracovaný projekt distanční studijní opora. Test prověřující znalosti v rozsahu probraného učiva.
Informace učitele
Odborná literatura : Bednaříková, I. Vytváření studijních textů pro distanční vzdělávání. Olomouc : Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0277-7. Průcha, J. Jak psát učební texty pro distanční studium : malá abeceda pro autory. Praha : Centrum pro studium vysokého školství, 2003. ISBN 80-248-0281-3. Průcha, J. Požadavky na akreditaci studijních programů a kurzů distančního vzdělávání. Praha : Centrum pro studium vysokého školství, 1997. ISBN -. Zlámalová, H. Distanční vzdělávání v České republice - současnost a budoucnost. Sborník příspěvků . Praha : Centrum pro studium vysokého školství, 1999. ISBN 80-86302-15-6. Zlámalová, H. Úvod do distančního vzdělávání. Olomouc : Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0276-9. kolektiv autorů: Microsoft Office Word 2003 Jednoduše, srozumitelně, názorně. Computer Press
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, jaro 2006, podzim 2006, jaro 2007, podzim 2007, jaro 2008, podzim 2008, jaro 2009, podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, jaro 2020.