DT2RC_4JM2 Jednočipové mikroprocesory 2

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/7/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Jiří Strach, CSc.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Strach, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Znalosti v rozsahu předmětu Jednočipové mikroprocesory 1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšířit a prohloubit znalosti získané v předmětu Jednočipové mikroprocesory 1 o práci se simulátorem (emulátorem) mikroprocesoru a návrh složitějších aplikací s mikroprocesory (práce s klávesnicemi, čítači časovači a datovou EEPROM jednočipového mikroprocesoru).Výuka je zaměřena na aplikace sloužící jako studijní opory pro výuku, nebo přímo pro podporu výuky.
Osnova
  • Nejčastější používané klávesnice u systémů s jednočipovými mikroprocesory Nejčastější používané zobrazovací jednotky u systémů s jednočipovými mikroprocesory Zvukový výstup, jeho realizaceČinnost čítače/časovače jednočipového mikroprocesoru Co jsou podprogramy a jak se používají Simulace (emulace) programuInstrukční soubor jednočipového mikroprocesoruČinnost přerušení a sleep režimu Práce s datovou EEPROM jednočipového mikroprocesoru. Návrh složitějšího systému s jednočipovým mikroprocesorem
Literatura
  • HRBÁČEK, Jiří. Moderní učebnice programování jednočipových mikrokontrolérů PIC 2. 2007. vyd. Praha: BEN technická literatura, 2007, 141 s. 1. vydání. ISBN 80-7300-137-3. info
  • HRBÁČEK, Jiří. Komunikace mikrokontroléru s okolím 1. Praha: BEN technická literatura, 1999, 159 s. kód knihy 120921. ISBN 80-86056-42-2. Stručný obsah info
  • HRBÁČEK, Jiří. Programování mikrokontrolérů PIC16CXX. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 1997, 111 s. ISBN 80-86056-16-3. info
  • HRBÁČEK, Jiří. Mikrořadiče PIC16CXX vývojový kit PICSTART. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 1996, 142 s. ISBN 80-901984-0-6. info
Výukové metody
teoretická příprava, laboratorní cvičení, projekt
Metody hodnocení
závěrečný projekt ústní zkouška
Informace učitele
Studenti doma studují ze studijních materiálů, plní úkoly k procvičení, pracují na projektu a ve škole při výuce konzultují problémy. Odevzdávají hotové úkoly a absolvují testy.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, jaro 2006, podzim 2006, jaro 2007, podzim 2007, jaro 2008, podzim 2008, jaro 2009, podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, jaro 2020.