XPPp19 Pedagogická praxe specifická

Pedagogická fakulta
podzim 2021
Rozsah
0/0/2. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
XPPp19/01: Pá 1. 10. 12:00–13:50 kancelář vyučujícího, Pá 10. 12. 12:00–13:50 kancelář vyučujícího, V. Najvarová
Předpoklady
! MSBP_PPPS Pedagogická praxe specifická
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s mateřskou školou, rozvinout pozorovací kompetence studentů, diskutovat a komparovat přístupy k předškolnímu vzdělávání v různých zemích.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: porozumět a vysvětlit organizaci předškolního vzdělávání v českých mateřských školách; použít informace o českém předškolním vzdělávání k náhledu na dítě, přípravě prostředí, práci učitele; vytvořit záznam z pozorování; interpretovat přístupy učitelky a její komunikaci s dětmi.
Osnova
  • Praktické seznámení s prací učitelky mateřské školy (komunikace s dětmi, připravené prostředí, organizace vzdělávacích činností) a životem ve třídě (pravidla, normy, zvyky, rituály). 1. Edukační proces 2. návštěva mateřské školy 3. Dítě 4. návštěva mateřské školy 5. Prostředí 6. návštěva mateřské školy 7. Učitel
Literatura
  • National Framework for Preschool Education
Výukové metody
hospitace, pozorování, diskuze
Metody hodnocení
Pozorovací listy, diskuze, prezentace
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.