GP6001 Profesní praxe

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/0/5. praxe. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
MgA. Andrea Kaňkovská (cvičící)
Bc. Denisa Foltová, DiS. (pomocník)
MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. et Mgr. Františka Orságová (pomocník)
Garance
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Studium programu Galerijní pedagogika a zprostředkování umění
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je seznámení s praxí v různých institucích institucích zaměřených na zprostředkování umění. Galerie, kulturní centra, instituce pro mimoškolní výchovu
Výstupy z učení
Studující se orientují v různých typech zprostředkování umění i aktivizujících programů v galerii
Osnova
  • 1. Typologie aktivizujících programů 2. Návštěvy institucí 3. Pasivní účast na vybraných programech 4. Příprava vlastního programu 5. Spolupráce při organizaci projektu Brno Art Week Harmonogram: Náslechy a studium v instituci 8-12 hodin Příprava, rešerše, konzultace 3-6 hodin Praxe (animace, besedy, výuka) 2-4 hodiny
Literatura
    povinná literatura
  • ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní edukace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, 140 s. ISBN 978-80-244-3003-4. info
  • HORÁČEK, Radek, Zbyněk FIŠER a Vladimír HAVLÍK. Slovem, akcí, obrazem - příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 208 s. SPISY PEDAGOGICKÉ FAKULTY MU sv. 146. ISBN 978-80-210-5389-2. info
  • HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. 1. vyd. Brno: CERM, 1998, 142 s. neoznačeno. ISBN 80-7204-084-7. info
    doporučená literatura
  • FULKOVÁ, Marie, Lucie HAJDUŠKOVÁ a Vladimíra SEHNALÍKOVÁ. Galerijní a muzejní edukace : vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. V Praze: Uměleckoprůmyslové museum, 2012, 315 s. ISBN 9788071011118. info
  • JAGOŠOVÁ, Lucie, Vladimír JŮVA a Lenka MRÁZOVÁ. Muzejní pedagogika : metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. Brno: Paido, 2010, 298 s. ISBN 978-80-7315-207-9. info
Výukové metody
- studijní návštěvy institucí - metodika týmových projektů - pozorování programů pro různé věkové skupiny - příprava metodických materiálů
Metody hodnocení
1.Textové a obrazové zpracování zkušeností z náslechů, konzultací a studia v instituci 2. Heslovitý reflexivní popis sledovaných programů s fotodokumentací s uvedením základních údajů specifikovaných podle typu programu (instituce, datum uskutečnění, typ programu, rozsah, výstava, účastníci programu, reflexivní komentáře aj.) 3. Diskusní příspěvek v semináři
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.