AJ22073 Jazyk v reklamě

Filozofická fakulta
podzim 1999
Rozsah
0/2/0. 4 kr. 2 původní kredity. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PhDr. Ludmila Urbanová, CSc. (přednášející)
Garance
Ing. Mgr. Jiří Rambousek, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Michaela Hrazdílková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The aim of this optional seminar is to study advertizing and its sociolinguistic aspects with regard to different areas of everyday life. Comparison between English, American and Czech ways of advertizing brings interesting findings about culture-specific meanings in this type of discourse.
Osnova
  • Language Functions in the Discourse of Advertizing
  • Language Levels and Advertizing
  • Phonology and Advertizing
  • Grammar and Advertizing
  • Vocabulary and Advertizing
  • Different Types of Advertizing - Classification
  • Newspaper Advertizing
  • Job Advertisements
  • Luxury Goods Advertisements
  • Television Advertizing
Literatura
  • COOK, Guy. The discourse of advertising. 1st ed. London: Routledge, 1992, 250 s. ISBN 0415041708. info
Metody hodnocení
Příprava a analýza reklamních textů v semináři 2 eseje na dané téma v průběhu a na konci semestru
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2000, podzim 2002, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, jaro 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2017, jaro 2018, podzim 2019.