AJ24068 Elizabethan Drama I

Faculty of Arts
Autumn 2002
Extent and Intensity
0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Mgr. Pavel Drábek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Department of English and American Studies – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Michaela Hrazdílková
Timetable
Mon 15:00–15:45 31, Mon 15:50–16:35 31
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 18 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/18, only registered: 0/18, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/18
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives
The aim of the seminar is to provide introduction into the issues of Elizabethan theatre studies in the widest possible range, and into the context of the theatre culture of the era. The context is the essential point of departure to an objective critical assessment of the work of Shakespeare, which builds on the work of his predecessors, contemporaries and collaborators. The analysis of the plays will focus on technical aspects of Elizabethan play-writing, ie. on the means by which drama communicates (semiotics of drama and theatre), and how the usage of these principles differs from author to author. This approach is meant to be practical, the aim being to look into the craftsmanship of the professional dramatist of the era and on its relation to the purport of the play.
Syllabus
  • Účelem semináře je uvést studenty do problematiky studia alžbětinského divadla v pokud možno největší šíři a do kontextu divadelní kultury té doby. Poznání kontextu je nutné ke kritickému ocenění a docenění divadelních i nedivadelních kvalit díla Williama Shakespeara, který z děl svých předchůdců, současníků a spoluautorů vycházel a jejich postupy přetvářel. Rozbor her se bude do značné míry zabývat technickými hledisky tvorby alžbětinského dramatu, tedy jedná se o studium prostředků, jakými drama komunikuje (divadelní a dramatická semiotika), a také tím, jak se liší užívání těchto prostředků u různých autorů. Tento přístup je zaměřen ryze prakticky; podrobně poznat řemeslnou dovednost profesionálních dramatiků té doby a její vztah ke sděleni hry.
Language of instruction
English
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
Credit evaluation note: 2 původní kredity.
The course is also listed under the following terms Autumn 2001, Autumn 2003.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2002, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2002/AJ24068