CJBB131 Prezentační dovednosti

Filozofická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Alicja Ewa Leix, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. et Mgr. Alicja Ewa Leix, Ph.D.
Ústav českého jazyka – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jaroslava Vybíralová
Dodavatelské pracoviště: Ústav českého jazyka – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
CJBB131/A: každé liché úterý 10:50–12:25 zruseno D51, A. Leix
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Kurz je určen pro studenty, kteří si uvědomují, že umění efektivně prezentovat svolenou látku je žádoucí nejen na vysoké škole, ale i v zaměstnaní a v soukromí. Cílem kurzu je seznamit účastníky s teorí a praxí vybraných typů prezentace.
Osnova
  • Teorie (formou workshopů): Proč prezentovat? Typy prezentace. Jak NEprezentovat. Základy efektivní prezentace. Příprava-akce-evaluace. Praxe: vlastní prezentace a jejich evaluace.
Literatura
  • PLAMÍNEK, Jiří. Komunikace a prezentace : umění mluvit, slyšet a rozumět. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 176 s. ISBN 9788024727066. info
  • SCHMID, Wolf. Narativní transformace : dění, příběh, vyprávění, prezentace vyprávění. Translated by Petr Málek. Vyd. 1. Brno: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2004, 68 s. ISBN 8085778416. info
  • PLHÁKOVÁ, Alena. Učebnice obecné psychologie. Vyd. 1. Praha: Academia, 2004, 472 s. ISBN 9788020014993. info
  • BÉBR, Richard. Prezentace a mezilidská komunikace : jak psát / jak mluvit. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 2000, 90 s. ISBN 8070799471. info
Výukové metody
Diskuze, individuální a skupinova cvičení, individuální prezentace, evaluace prezentaci, domací úkoly, e-learning.
Metody hodnocení
Závěrečné hodnocení (kolokvium): na základě docházky (žadna absence), úkolů v rámci e-lerningu, příprav a vlastních prezentaci během hodiny, jakož i aktivní účasti během celého semináře.
Informace učitele
Maximalni pocet studentu v jedne seminarni skupine je 15. Poradi pri registraci nebo zapis provedeny automaticky is-em negarantuje misto v seminari. O zapisu se bude rozhodovat behem prvniho seminare - ucast na nem je nutna.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2017, jaro 2019, jaro 2020.