DKKP_P_K20 Teorie umění nových médií

Filozofická fakulta
jaro 2022
Rozsah
2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno online.
Vyučující
doc. Mgr. Jozef Cseres, PhD. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Jozef Cseres, PhD.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Karafiát
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prohloubení znalostí studentů v oblasti teorie umění nových médií se zaměřením na konkrétní disertační projekty a s důrazem na nové poznatky a nové interpretace.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- prokázat hlubokou znalost výzkumného pole své disertační práce;
- popsat nové poznatky a inovativní interpretace v oblasti umění nových médií.
Osnova
  • - Teorie umění nových médií
  • - Nové poznatky v oblasti teorie umění nových médií
  • - Diskuse o projektech disertačních prací v kontextu výzkumných polí, v nichž jsou situovány
Literatura
  • Kateřina Svatoňová, Lucie Česálková: Diktátor času: (De)kontextualizace fenoménu Laterny magiky. Národní filmový archiv, 2019.
  • Armin Medosch: New Tendencies. Art at the Treshold of the Information Revolution (1961-1978). MIT Press: 2016.
  • Jaroslav Švelch: Gaming the Iron Curtain How Teenagers and Amateurs in Communist Czechoslovakia Claimed the Medium of Computer Games, MIT Press: 2018.
  • Jana Horáková, Jiří Mucha, "Computer Graphic Re-Visited: The Virtual Reconstruction of One of the First Computer Art Exhibitions", Proceedings of the IEEE 107:3, Mar 2019, pp 616-629.
Výukové metody
Přednášky, diskuze, domácí úkoly, prezentace.
Metody hodnocení
- Docházka 50 %
- Odevzdání písemné práce (20 normostran) pojednávající teoretickou část disertace v širším kontextu současného stavu bádání
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.