FJIIB952 Didactics of French II
Faculty of ArtsSpring 2007
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková - Timetable
- Thu 13:20–14:55 G12
- Prerequisites
- FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I (FJIIB901). - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- French Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- French Language and Literature (programme FF, N-HS)
- Course objectives
- Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
- Syllabus (in Czech)
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literature
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
- Julien, Patrice, Activités ludiques, Clé International, Paris, 1988
- Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
- Assessment methods (in Czech)
- Předmětem ústní zkoušky jsou okruhy probírané v Didaktice I a II. Předpokladem k připuštění ke zkoušce je prezentace analýzy vybraného autentického materiálu a k němu navrhovaných aktivitv semináři během semestru. Pokud si posluchač předmět zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
FJIIB952 Didactics of French II
Faculty of ArtsSpring 2006
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková - Timetable
- Thu 13:20–14:55 G12
- Prerequisites
- FJIA027 Comprehensive Exam || FJIA028 Bachelor's Exam && FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- French Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- French Language and Literature (programme FF, N-HS)
- Course objectives
- Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
- Syllabus (in Czech)
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literature
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
- Julien, Patrice, Activités ludiques, Clé International, Paris, 1988
- Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
FJIIB952 Didactics of French II
Faculty of ArtsSpring 2005
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková - Timetable
- Thu 13:20–14:55 29
- Prerequisites
- FJIA027 Comprehensive Exam || FJIA028 Bachelor's Exam && FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- French Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- French Language and Literature (programme FF, N-HS)
- Course objectives
- Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
- Syllabus (in Czech)
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literature
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
- Julien, Patrice, Activités ludiques, Clé International, Paris, 1988
- Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
FJIIB952 Didactics of French II
Faculty of ArtsSpring 2004
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková - Timetable
- Thu 13:20–14:55 29
- Prerequisites
- FJIA027 Comprehensive Exam || FJIA028 Bachelor's Exam && FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- French Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- French Language and Literature (programme FF, N-HS)
- Course objectives
- Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
- Syllabus (in Czech)
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literature
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
- Julien, Patrice, Activités ludiques, Clé International, Paris, 1988
- Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
FJIIB952 Didactics of French II
Faculty of ArtsSpring 2003
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková - Timetable
- Thu 13:20–14:05 29, Thu 14:10–14:55 29
- Prerequisites
- FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- Course objectives
- Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
- Syllabus (in Czech)
- Práce v semináři povede ke společnému zamyšlení, jak zvyšovat efektivnost jazykové výuky a jak uplatňovat inovační metodické prvky, díky jimž získají žáci nejen základní jazykové kompetence a znalosti z oblasti reálií, ale které rovněž přispějí k vysokému stupni jejich motivace.
- Literature
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium - seminární práce a pohovor o ní. Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
FJIIB952 Didactics of French II
Faculty of ArtsSpring 2002
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková - Prerequisites
- FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- Course objectives
- Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
- Syllabus (in Czech)
- Kurs logicky navazuje na Didaktiku francouzštiny I a je určen především těm posluchačům. kteří chtějí získat učitelskou způsobilost. Jeho cílem je práce s konkrétními didaktickými i nedidaktickými materiály (jednotlivé vyučovací metody, audio a video kazety, reklama, písně, kreslené seriály, atd.), která povede ke společnému zamyšlení, jak zvyšovat efektivnost jazykové výuky a jak uplatňovat inovační metodické prvky, díky jimž získají žáci nejen základní jazykové kompetence a znalosti z oblasti reálií, ale které rovněž přispějí k vysokému stupni jejich motivace.
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium - seminární práce a pohovor o ní. Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
FJIIB952 Teacher Training
Faculty of ArtsSpring 2001
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 8 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková - Prerequisites (in Czech)
- FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- Syllabus (in Czech)
- Náslechy (5 hodin) a výstupy (5 hodin) na školách.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet - za absolvované náslechy a výstupy potvrzené školou. Praxe je povinná pro uchazeče o učitelskou způsobilost.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
General note: Pouze pro uchazeče o učiteslkou způsobilost.
Information on the extent and intensity of the course: celkem 12 hodin.
FJIIB952 Teacher Training
Faculty of ArtsSpring 2000
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 8 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- Syllabus (in Czech)
- Náslechy (5 hodin) a výstupy (5 hodin) na školách.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet - za absolvované náslechy a výstupy potvrzené školou. Praxe je povinná pro uchazeče o učitelskou způsobilost.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
General note: Pouze pro uchazeče o učiteslkou způsobilost.
Information on the extent and intensity of the course: celkme 12 hodin.
FJIIB952 Didactics of French II
Faculty of ArtsSpring 2022
The course is not taught in Spring 2022
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts - Prerequisites
- FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- French Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- French Language and Literature (programme FF, N-HS)
- Course objectives
- Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
- Syllabus (in Czech)
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literature
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
- Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
- Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
FJIIB952 Didactics of French II
Faculty of ArtsSpring 2021
The course is not taught in Spring 2021
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts - Prerequisites
- FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- French Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- French Language and Literature (programme FF, N-HS)
- Course objectives
- Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
- Syllabus (in Czech)
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literature
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
- Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
- Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
FJIIB952 Didactics of French II
Faculty of ArtsSpring 2020
The course is not taught in Spring 2020
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts - Prerequisites
- FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- French Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- French Language and Literature (programme FF, N-HS)
- Course objectives
- Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
- Syllabus (in Czech)
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literature
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
- Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
- Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
FJIIB952 Didactics of French II
Faculty of ArtsSpring 2019
The course is not taught in Spring 2019
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts - Prerequisites
- FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- French Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- French Language and Literature (programme FF, N-HS)
- Course objectives
- Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
- Syllabus (in Czech)
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literature
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
- Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
- Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
FJIIB952 Didactics of French II
Faculty of ArtsSpring 2018
The course is not taught in Spring 2018
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts - Prerequisites
- FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- French Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- French Language and Literature (programme FF, N-HS)
- Course objectives
- Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
- Syllabus (in Czech)
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literature
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
- Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
- Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
FJIIB952 Didactics of French II
Faculty of ArtsSpring 2017
The course is not taught in Spring 2017
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts - Prerequisites
- FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- French Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- French Language and Literature (programme FF, N-HS)
- Course objectives
- Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
- Syllabus (in Czech)
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literature
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
- Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
- Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
FJIIB952 Didactics of French II
Faculty of ArtsSpring 2016
The course is not taught in Spring 2016
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts - Prerequisites
- FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- French Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- French Language and Literature (programme FF, N-HS)
- Course objectives
- Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
- Syllabus (in Czech)
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literature
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
- Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
- Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
FJIIB952 Didactics of French II
Faculty of ArtsSpring 2015
The course is not taught in Spring 2015
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts - Prerequisites
- FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- French Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- French Language and Literature (programme FF, N-HS)
- Course objectives
- Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
- Syllabus (in Czech)
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literature
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
- Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
- Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
FJIIB952 Didactics of French II
Faculty of ArtsSpring 2014
The course is not taught in Spring 2014
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts - Prerequisites
- FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- French Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- French Language and Literature (programme FF, N-HS)
- Course objectives
- Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
- Syllabus (in Czech)
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literature
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
- Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
- Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
FJIIB952 Didactics of French II
Faculty of ArtsSpring 2013
The course is not taught in Spring 2013
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts - Prerequisites
- FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- French Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- French Language and Literature (programme FF, N-HS)
- Course objectives
- Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
- Syllabus (in Czech)
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literature
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
- Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
- Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
FJIIB952 Didactics of French II
Faculty of ArtsSpring 2012
The course is not taught in Spring 2012
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts - Prerequisites
- FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- French Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- French Language and Literature (programme FF, N-HS)
- Course objectives
- Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
- Syllabus (in Czech)
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literature
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
- Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
- Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
FJIIB952 Didactics of French II
Faculty of ArtsSpring 2011
The course is not taught in Spring 2011
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts - Prerequisites
- FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- French Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- French Language and Literature (programme FF, N-HS)
- Course objectives
- Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
- Syllabus (in Czech)
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literature
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
- Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
- Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
FJIIB952 Didactics of French II
Faculty of ArtsSpring 2010
The course is not taught in Spring 2010
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts - Prerequisites
- FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- French Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- French Language and Literature (programme FF, N-HS)
- Course objectives
- Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
- Syllabus (in Czech)
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literature
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
- Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
- Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
FJIIB952 Didactics of French II
Faculty of ArtsSpring 2009
The course is not taught in Spring 2009
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková - Prerequisites
- FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- French Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- French Language and Literature (programme FF, N-HS)
- Course objectives
- Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
- Syllabus (in Czech)
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literature
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
- Julien, Patrice, Activités ludiques, Clé International, Paris, 1988
- Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
FJIIB952 Didactics of French II
Faculty of ArtsSpring 2008
The course is not taught in Spring 2008
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková - Prerequisites
- FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, M-FI)
- French Language and Literature (programme FF, M-HS)
- French Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- French Language and Literature (programme FF, N-HS)
- Course objectives
- Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
- Syllabus (in Czech)
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literature
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
- Julien, Patrice, Activités ludiques, Clé International, Paris, 1988
- Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
- Enrolment Statistics (recent)