FJIIB952 Didactics of French II

Faculty of Arts
Spring 2007
Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková
Timetable
Thu 13:20–14:55 G12
Prerequisites
FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I (FJIIB901).
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
Syllabus (in Czech)
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literature
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Julien, Patrice, Activités ludiques, Clé International, Paris, 1988
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Assessment methods (in Czech)
Předmětem ústní zkoušky jsou okruhy probírané v Didaktice I a II. Předpokladem k připuštění ke zkoušce je prezentace analýzy vybraného autentického materiálu a k němu navrhovaných aktivitv semináři během semestru. Pokud si posluchač předmět zapíše, je účast na něm povinná.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006.

FJIIB952 Didactics of French II

Faculty of Arts
Spring 2006
Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková
Timetable
Thu 13:20–14:55 G12
Prerequisites
FJIA027 Comprehensive Exam || FJIA028 Bachelor's Exam && FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
Syllabus (in Czech)
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literature
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Julien, Patrice, Activités ludiques, Clé International, Paris, 1988
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2007.

FJIIB952 Didactics of French II

Faculty of Arts
Spring 2005
Extent and Intensity
1/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková
Timetable
Thu 13:20–14:55 29
Prerequisites
FJIA027 Comprehensive Exam || FJIA028 Bachelor's Exam && FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
Syllabus (in Czech)
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literature
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Julien, Patrice, Activités ludiques, Clé International, Paris, 1988
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2006, Spring 2007.

FJIIB952 Didactics of French II

Faculty of Arts
Spring 2004
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková
Timetable
Thu 13:20–14:55 29
Prerequisites
FJIA027 Comprehensive Exam || FJIA028 Bachelor's Exam && FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
Syllabus (in Czech)
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literature
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Julien, Patrice, Activités ludiques, Clé International, Paris, 1988
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.

FJIIB952 Didactics of French II

Faculty of Arts
Spring 2003
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková
Timetable
Thu 13:20–14:05 29, Thu 14:10–14:55 29
Prerequisites
FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
Syllabus (in Czech)
  • Práce v semináři povede ke společnému zamyšlení, jak zvyšovat efektivnost jazykové výuky a jak uplatňovat inovační metodické prvky, díky jimž získají žáci nejen základní jazykové kompetence a znalosti z oblasti reálií, ale které rovněž přispějí k vysokému stupni jejich motivace.
Literature
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium - seminární práce a pohovor o ní. Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.

FJIIB952 Didactics of French II

Faculty of Arts
Spring 2002
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková
Prerequisites
FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
Syllabus (in Czech)
  • Kurs logicky navazuje na Didaktiku francouzštiny I a je určen především těm posluchačům. kteří chtějí získat učitelskou způsobilost. Jeho cílem je práce s konkrétními didaktickými i nedidaktickými materiály (jednotlivé vyučovací metody, audio a video kazety, reklama, písně, kreslené seriály, atd.), která povede ke společnému zamyšlení, jak zvyšovat efektivnost jazykové výuky a jak uplatňovat inovační metodické prvky, díky jimž získají žáci nejen základní jazykové kompetence a znalosti z oblasti reálií, ale které rovněž přispějí k vysokému stupni jejich motivace.
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium - seminární práce a pohovor o ní. Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.

FJIIB952 Teacher Training

Faculty of Arts
Spring 2001
Extent and Intensity
0/0/0. 8 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková
Prerequisites (in Czech)
FJIIB901 Didaktika francouzštiny I
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Náslechy (5 hodin) a výstupy (5 hodin) na školách.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet - za absolvované náslechy a výstupy potvrzené školou. Praxe je povinná pro uchazeče o učitelskou způsobilost.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
General note: Pouze pro uchazeče o učiteslkou způsobilost.
Information on the extent and intensity of the course: celkem 12 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.

FJIIB952 Teacher Training

Faculty of Arts
Spring 2000
Extent and Intensity
0/0/0. 8 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Náslechy (5 hodin) a výstupy (5 hodin) na školách.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet - za absolvované náslechy a výstupy potvrzené školou. Praxe je povinná pro uchazeče o učitelskou způsobilost.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
General note: Pouze pro uchazeče o učiteslkou způsobilost.
Information on the extent and intensity of the course: celkme 12 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.

FJIIB952 Didactics of French II

Faculty of Arts
Spring 2022

The course is not taught in Spring 2022

Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Prerequisites
FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
Syllabus (in Czech)
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literature
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.

FJIIB952 Didactics of French II

Faculty of Arts
Spring 2021

The course is not taught in Spring 2021

Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Prerequisites
FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
Syllabus (in Czech)
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literature
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.

FJIIB952 Didactics of French II

Faculty of Arts
Spring 2020

The course is not taught in Spring 2020

Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Prerequisites
FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
Syllabus (in Czech)
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literature
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.

FJIIB952 Didactics of French II

Faculty of Arts
Spring 2019

The course is not taught in Spring 2019

Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Prerequisites
FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
Syllabus (in Czech)
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literature
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.

FJIIB952 Didactics of French II

Faculty of Arts
Spring 2018

The course is not taught in Spring 2018

Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Prerequisites
FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
Syllabus (in Czech)
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literature
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.

FJIIB952 Didactics of French II

Faculty of Arts
Spring 2017

The course is not taught in Spring 2017

Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Prerequisites
FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
Syllabus (in Czech)
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literature
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.

FJIIB952 Didactics of French II

Faculty of Arts
Spring 2016

The course is not taught in Spring 2016

Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Prerequisites
FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
Syllabus (in Czech)
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literature
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.

FJIIB952 Didactics of French II

Faculty of Arts
Spring 2015

The course is not taught in Spring 2015

Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Prerequisites
FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
Syllabus (in Czech)
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literature
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.

FJIIB952 Didactics of French II

Faculty of Arts
Spring 2014

The course is not taught in Spring 2014

Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Prerequisites
FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
Syllabus (in Czech)
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literature
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.

FJIIB952 Didactics of French II

Faculty of Arts
Spring 2013

The course is not taught in Spring 2013

Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Prerequisites
FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
Syllabus (in Czech)
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literature
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.

FJIIB952 Didactics of French II

Faculty of Arts
Spring 2012

The course is not taught in Spring 2012

Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Prerequisites
FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
Syllabus (in Czech)
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literature
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.

FJIIB952 Didactics of French II

Faculty of Arts
Spring 2011

The course is not taught in Spring 2011

Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Prerequisites
FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
Syllabus (in Czech)
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literature
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.

FJIIB952 Didactics of French II

Faculty of Arts
Spring 2010

The course is not taught in Spring 2010

Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Prerequisites
FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
Syllabus (in Czech)
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literature
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Runge Anette,Sword Jacqueline, La BD (Techniques de classe), CLE International, 1987
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.

FJIIB952 Didactics of French II

Faculty of Arts
Spring 2009

The course is not taught in Spring 2009

Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková
Prerequisites
FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
Syllabus (in Czech)
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literature
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Julien, Patrice, Activités ludiques, Clé International, Paris, 1988
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.

FJIIB952 Didactics of French II

Faculty of Arts
Spring 2008

The course is not taught in Spring 2008

Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková
Prerequisites
FJIIB901 Didactics of French I
Didactics of French I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Teaching principles and methods; types, structures and formes of lessons; means and tools in teaching; French textbooks and methods.
Syllabus (in Czech)
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literature
  • WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
  • Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
  • Julien, Patrice, Activités ludiques, Clé International, Paris, 1988
  • Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium - seminární práce a prezentace v semináři Pokud si posluchač seminář zapíše, je účast na něm povinná.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost a ty, kteří absolvovali FJIIB901.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007.
  • Enrolment Statistics (recent)