FJU2A043 Seminář k pedagogické praxi I

Filozofická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/2/130. 12 hodin reflexe s vyučujícím v semináři a 130 hodin přípravy na náslechy a výuku + jejich reflexe. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Stéphanie Maria O. Dufond (přednášející)
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dorota Egerlová (pomocník)
Mgr. Jana Fantová (pomocník)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 12:00–13:40 G22
Předpoklady
Znalost francouzštiny na úrovni C1 (SERRJ).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
CZ: Seminář si klade za cíl všestranně vybavit studenty pro pedagogickou praxi, a to v rámci nejrůznějších výukových forem. Proto je důležité, aby student věnoval pozornost jednotlivým přípravným fázím předcházejícím vlastní pedagogické praxi.
Výstupy z učení
FR :
Après avoir validé le cours, l'étudiant sera capable:
1) d'identifier différents groupes cibles qu'il rencontrera dans sa pratique d'enseignant,
2) de décrire des situations d'enseignement/apprentissage et de les analyser,
3) de réfléchir à sa propre pratique
Osnova
  • FR: Introduction à la problématique de l'enseignement pratique d'une langue étrangère
  • - un cours théorique sur les questions fondamentales relatives à l'enseignement/apprentissage
  • -Mise en place de séances de tutorat (ou autres formes d'expérience)
  • - présentations d'étudiants (description de séances de tutorat) et discussion (réflexion)
  • - des séminaires dans le cadre de la préparation des différentes formes d'enseignement (à temps plein, e-learning, blended learning).
Literatura
    povinná literatura
  • ROSEN, Évelyne. Le point sur le cadre européen commun de réference pour les langues. [Paris]: CLE International, 2007, 144 s. ISBN 9782090333343. info
    doporučená literatura
  • CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků : úvod do vědního oboru. Vyd. 1. Praha: Academia, 2006, 209 s. ISBN 8020012133. info
  • PUREN, Christian. La didactique des langues étrangères à la croisée des méthodes : essai sur l'éclectisme. Paris: Crédif, 1994, 203 stran. ISBN 227804267X. info
  • GALISSON, Robert, A. COÏANIZ, C. DANNEQUIN, M MARGARITO, J. MOUCHON, A. PELFRÊNE a Gérard VIGNER. D'autres voies pour la didactique des langues étrangères. Paris: Hatier, 1988, 159 stran. ISBN 2218060345. info
Výukové metody
Seminář formou workshopů, diskusí a referátů.
Metody hodnocení
Un dossier de tutorat (ou d'expérience) à rendre à la date indiquée. Aucun retard toléré Présentation orale et participation
Navazující předměty
Informace učitele
Rozdělení hodin praxe u dvouoborového studia (v rámci předm. Pedagogická praxe I a II):

1) 180 hodin příprava a úkoly
• deník praxe, úkoly ad.

2) 180 hodin přímo na škole
• 50 hodin vlastní výuky (samostatná, v tandemu, skupinová, asistence učiteli, doučování)
• 130 hodin další činnosti (náslechy, pomoc s opravováním písemných prací, tvorba učebních pomůcek, doprovod žáků na exkurze, příprava školních projektů, účast na třídních schůzkách, pomoc se školní/třídní dokumentací, třídnické hodiny, suplování ad.)
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021.