IM139 Interaktivní média - panel odborníků

Filozofická fakulta
jaro 2016
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora (přednášející)
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dominik Jícha (pomocník)
Garance
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Rozvrh
Čt 17:30–19:05 N51
Předpoklady
žádné prerekvizity
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 150 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/150, pouze zareg.: 0/150, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/150
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Výběrová přednáška sestává ze zvaných přednášek odborníků z oblasti studií nových médií a umění nových médií. Tématicky předmět pokrývá relevantní oborové okruhy od umělecké produkce, umění nových médií, aktuálních trendů v oblasti ICT, zpracování dat, on-line žurnalistiky, digitálních her a softwarového vývoje. Cílem předmětu je přiblížit praktické aspekty působení v kreativních odvětvích a seznámit studenty s širokou škálou oborů, ve kterých jsou využívány pracovní, výzkumné, teoretické a designové metody probírané v předmětech portfolia mateřského oboru. Výstupem je sdílení zkušeností mezi akademickou sférou a praxí oboru. PREDBEZNY PROGRAM [muze se zmenit]: Monika Bartošová (UPOL, kulturální studia a fan studies) Petr Chládek (Brno, o strategii mesta) Cyril Brom (Praha UK, mezi simulaci a programovatelnymi stroji) Vláďa Kudělka (Brno, médium hry jako umělecké médium - Rememoried) Alice Jedličková (AV ČR, literatura a interdisciplinarita médií) Tomas Větrovský (AV ČR, simulace jako nástroj kreativní tvorby mikrobiologa) Dále domlouváme: Ian Hatcher (UK), Pawel Frelik (University of Warsaw), Slavo Krekovič (FAVU VUT), Michal Kindernay (HK)
Osnova
  • 10 hostů z oblastí * Umění nových médií * Studia nových médií * Filozofie médií * Design a vývoj služeb a aplikací * Digitální hry
Literatura
    doporučená literatura
  • HAZDRA, A. Skvělé služby: jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. ISBN 9788024747118.
  • JENKINS, Henry. Convergence culture : where old and new media collide. 1st published in paperback. London: New York University Press, 2008, xi, 353. ISBN 9780814742952. info
  • MediaArtHistories. Edited by Oliver Grau. Cambridge, MA: MIT Press, 2007, xii, 475 p. ISBN 9780262072793. info
  • BARKER, Chris. Cultural studies : theory and practice. Edited by Paul E. Willis. 2nd ed. London: SAGE Publications, 2003, xxii, 485. ISBN 0761941568. info
Výukové metody
přednášky
Metody hodnocení
* povinná 50% účast možnosti ukončení: * zpracování wiki hesla k tématu přednášejících * strukturovaný rozhovor s odborníkem na vybrané téma * rešerše vybraného tématu z oblasti přednášek
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022.