IM170 Brandbuilding

Faculty of Arts
Spring 2020
Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. David Pokorný (lecturer), doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (deputy)
Guaranteed by
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Department of Musicology – Faculty of Arts
Contact Person: Bc. Jitka Leflíková
Supplier department: Department of Musicology – Faculty of Arts
Timetable
Wed 8:00–9:40 N41
Prerequisites (in Czech)
Základní orientace v tematice marketingové komunikace a reklamy
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 100 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/100, only registered: 0/100, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/100
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je probrat se studenty metody tzv. Brand Buildingu neboli budování (řízení) značky. Tematika kurzu navazuje na základní marketingové strategie. Zaměřuje se ale primárně na budování značky, nikoliv konkrétní reklamní kampaně, jejichž cílem je okamžitý výkon nebo podpora prodeje produktu. Proces budování značky je dlouhodobá strategie. Tematikou výuky bude fungování základních mediatypů tak, jak jsou obvykle v marketingové komunikaci rozděleny. Teoreticky a na konkrétních případových studiích si ukážeme, jaké jsou vhodné strategie pro budování značky v daném mediatypu. Budeme se zabývat tím, co to je lovebrand a zda jej lze vůbec nějak dopředu naplánovat. Jaké jsou základní identifikátory toho, že se podařilo vybudovat lovebrand. Součástí výuky bude tvorba prezentací strategie budování existující nebo fiktivní značky nebo tvorba případové studie, vč. návrhu rozpočtu na brand buildingovou kampaň.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování kurzu bude student schopen
• identifikovat publikum vůči kterému bude značku budovat
• zvolit vhodná média pro brandbuilding
• tyto média aktivně využít a realizovat kampaň
• pracovat s rozpočtem, tak aby to bylo reálné možnostem zadavatele
Syllabus (in Czech)
  • • vymezení základních pojmů v oblasti brandbuildingu a strategické komunikace značky
  • • vymezení produktu a jeho segmentace
  • • jak se určuje cílová skupina a jak postavit strategii značky tak aby ji publikum pochopilo
  • • jak se tvoří rozpočet a jak se vyhodnocuje efektivita vynaložených prostředků
  • • budování značky v tištěných médiích a pomocí public relations
  • • audiovizuální média (včetně televize a rozhlasu)
  • • online média a sociální sítě
  • • lovebrand - jak ho poznám, změřím a lze vůbec vymyslet?
  • • praktické zakončení, zadání seminární práce
Literature
  • Neumeier, Marty: The Brand Gap
  • Kahneman, Daniel: Myšlení, rychlé a pomalé
  • Kotler, Phillip: Marketing Management
  • Aaker, David A.: Brand Building: budování značky
  • Keller, Kevin Lane: Strategické řízení značky
  • Anderson Chris: Přednášejte jako na TEDu
Teaching methods (in Czech)
Kombinace přednášek a cvičení
Assessment methods (in Czech)
Strukturovaná seminární práce + zpracovaná prezentace na téma komunikace značky (vč. stanovení rozpočtu a teoretického vyhodnocení úspěšnosti komunikace). - Hodnocení formou zápočtu.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2019, Spring 2021, Spring 2022.
  • Enrolment Statistics (Spring 2020, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2020/IM170