ISKB15 Seminář k bakalářské práci: metodologie ISK
Filozofická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- Mgr. David Lacko, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. David Lacko, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 23. 2. 16:00–17:40 C34, Pá 1. 3. 14:00–15:40 C11, Pá 8. 3. 14:00–15:40 C11, Pá 15. 3. 16:00–17:40 C34, Pá 22. 3. 14:00–15:40 C11, Pá 5. 4. 16:00–17:40 C34, Pá 12. 4. 14:00–15:40 C11, Pá 26. 4. 16:00–17:40 C34, Pá 3. 5. 14:00–15:40 C11, Pá 10. 5. 14:00–15:40 C11, Pá 17. 5. 14:00–15:40 C11, Pá 24. 5. 14:00–15:40 C11
- Předpoklady
- ISKB06 Metodologie ISK
Znalosti v rozsahu předmětu ISKB06 Metodologie v ISK - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, B-ISK_) (5)
- Cíle předmětu
- Na konci předmětu bude student realizovat kvantitativní nebo kvalitativní výzkum ve své bakalářské práci. Předmět je prakticky koncipovaný, v průběhu předmětu studenti postupně projdou proces zpracování kvantitativního výzkumu na příkladu dotazníků nebo kvalitativního výzkumu na příkladu rozhovorů. S druhým přístupem se seznámí na úrovni teoretické a diskuzní.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- zdůvodnit volbu výzkumného designu a popsat jeho výhody a limity;
- definovat metodologii dotazníku a rozhovoru;
- vytvořit dotazník a scénář rozhovoru;
- vyhodnotit výzkumná data pomocí deskriptivní statistiky a otevřeného kódování;
- interpretovat výsledky výzkumu a popsat vlastní výzkum v bakalářské práci. - Osnova
- 1. Výzkumný cíl, problém, otázky. Účel výzkumu. Význam a postup literature review.
- 2. Srovnání kvantitativního a kvalitativního výzkumu s ohledem na výzkumný cíl. Fáze obou přístupů. Etika výzkumu.
- 3. Populace a výzkumný vzorek a vstup do terénu.
- Kvalitativní výzkum
- 4. Tvorba scénáře rozhovoru.
- 5. Kódování kvalitativních dat.
- 6. Interpretace výsledků kvalitativního výzkumu.
- Kvantitativní výzkum
- 7. Proměnné a jejich operacionalizace.
- 8. Tvorba dotazníku a nástroje pro jeho distribuci.
- 9. Čištění kvantitativních dat.
- 10. Deskriptivní statistika.
- 11. Interpretace výsledků výzkumu.
- 12. Výzkumný projekt/žádost. Výzkumná zpráva.
- Literatura
- povinná literatura
- REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009, 192 s. ISBN 978-80-247-3006-6. info
- PICKARD, Alison Jane. Research methods in information. Edited by Susan Childs - Elizabeth Lomas - Julie McLeod - Andrew K. Shenton. Second edition. London: Facet publishing, 2013, xxii, 361. ISBN 9781856048132. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava, e-learning, skupinový výzkumný projekt, diskuze
- Metody hodnocení
- Zpracování skupinového výzkumného projektu do úrovně zprávy z výzkumu
Průběžné prezentace postupu výzkumu
Aktivní diskuze na setkáních
Povinná docházka - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
ISKB15 Seminář k bakalářské práci: metodologie ISK
Filozofická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- doc. PhDr. Jiří Kudrnáč, CSc. (přednášející)
Mgr. David Lacko, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Pavla Vizváry, Ph.D. LL.M. (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Jiří Kudrnáč, CSc.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Předpoklady
- ISKB06 Metodologie ISK
Znalosti v rozsahu předmětu ISKB06 Metodologie v ISK - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, B-ISK_) (5)
- Cíle předmětu
- Na konci předmětu bude student realizovat kvantitativní nebo kvalitativní výzkum ve své bakalářské práci. Předmět je prakticky koncipovaný, v průběhu předmětu studenti postupně projdou proces zpracování kvantitativního výzkumu na příkladu dotazníků nebo kvalitativního výzkumu na příkladu rozhovorů. S druhým přístupem se seznámí na úrovni teoretické a diskuzní.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- zdůvodnit volbu výzkumného designu a popsat jeho výhody a limity;
- definovat metodologii dotazníku a rozhovoru;
- vytvořit dotazník a scénář rozhovoru;
- vyhodnotit výzkumná data pomocí deskriptivní statistiky a otevřeného kódování;
- interpretovat výsledky výzkumu a popsat vlastní výzkum v bakalářské práci. - Osnova
- 1. Výzkumný cíl, problém, otázky. Účel výzkumu. Význam a postup literature review.
- 2. Srovnání kvantitativního a kvalitativního výzkumu s ohledem na výzkumný cíl. Fáze obou přístupů. Etika výzkumu.
- 3. Populace a výzkumný vzorek a vstup do terénu.
- Kvalitativní výzkum
- 4. Tvorba scénáře rozhovoru.
- 5. Kódování kvalitativních dat.
- 6. Interpretace výsledků kvalitativního výzkumu.
- Kvantitativní výzkum
- 7. Proměnné a jejich operacionalizace.
- 8. Tvorba dotazníku a nástroje pro jeho distribuci.
- 9. Čištění kvantitativních dat.
- 10. Deskriptivní statistika.
- 11. Interpretace výsledků výzkumu.
- 12. Výzkumný projekt/žádost. Výzkumná zpráva.
- Literatura
- povinná literatura
- REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009, 192 s. ISBN 978-80-247-3006-6. info
- PICKARD, Alison Jane. Research methods in information. Edited by Susan Childs - Elizabeth Lomas - Julie McLeod - Andrew K. Shenton. Second edition. London: Facet publishing, 2013, xxii, 361. ISBN 9781856048132. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava, e-learning, skupinový výzkumný projekt, diskuze
- Metody hodnocení
- Zpracování skupinového výzkumného projektu do úrovně zprávy z výzkumu
Průběžné prezentace postupu výzkumu
Aktivní diskuze na setkáních
Povinná docházka - Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
ISKB15 Seminář k bakalářské práci: metodologie ISK
Filozofická fakultajaro 2023
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- doc. PhDr. Jiří Kudrnáč, CSc. (přednášející)
Mgr. David Lacko, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Jiří Kudrnáč, CSc.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 16:00–17:40 C11
- Předpoklady
- ISKB06 Metodologie ISK
Znalosti v rozsahu předmětu ISKB06 Metodologie v ISK - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, B-ISK_) (5)
- Cíle předmětu
- Na konci předmětu bude student schopen realizovat kvantitativní nebo kvalitativní výzkum ve své bakalářské práci. Předmět je prakticky koncipovaný, v průběhu předmětu studenti postupně projdou proces zpracování kvantitativního výzkumu na příkladu dotazníků, naučí se analyzovat vlastní data, interpretovat výsledky a reportovat je ve výzkumné zprávě.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- zdůvodnit volbu výzkumného designu a popsat jeho výhody a limity;
- analyzovat kvantitativní a kvalitativní data;
- připravit, očistit, vizualizovat a popsat data;
- ověřovat předpoklady statistických testů;
- statisticky testovat a interpretovat hypotézy;
- provádět základní statistické analýzy ve vybraném statistickém softwaru (IBM SPSS, JASP, nebo jamovi);
- reportovat výsledky do výzkumné zprávy. - Osnova
- 1. Úvod do kurzu. Popis závěrečné zprávy.
- 2. Úvod do statistické analýzy. Zneužití statistiky. Statistické softwary. Příprava a čištění dat. Analýza outlierů.
- 3. Deskriptivní statistika I: Rozdělení hodnot, středová hodnota, míra rozptýlení. Třídění 1. stupně. Popis dat. Tvorba nových proměnných.
- 4. Deskriptivní statistika II: Třídění 2. stupně. Kontingenční tabulky. Grafy. Interpretace deskriptivních statistik.
- 5. Společné cvičení analýzy dat (deskriptivní statistika).
- 5. Inferenční statistika I: Pravděpodobnost. Intervaly spolehlivosti. Hladina významnosti. P-hodnota. Chyby 1. a 2 řádu. Velikosti účinku. Síla testu. Parametrické a neparametrické postupy.
- 6. Inferenční statistika II: Analýza rozdílů (t-testy, ANOVA, MANOVA, post-hoc testy). Interpretace výsledků.
- 7. Inferenční statistika III: Analýza vztahů (Chí-kvadrát, Korelace, Regrese). Interpretace výsledků.
- 8. Hodnocení dotazníku: Psychometrická analýza (analýza reliability, analýza položek, obtížnost položky, analýza validity, faktorová analýza). Kritické posouzení dotazníku. Návrhy na zlepšení dotazníku.
- 9. Společné cvičení analýzy dat (inferenční statistika).
- 10. Kvalitativní výzkum I: Specifikace kvalitativního přístupu. Narativní přístup. Fenomenologie. Etnografický přístup. Případové studie. Zakotvená teorie. Analýza dokumentů. Bibliografický přístup.
- 11. Kvalitativní výzkum II: Metody kvalitativního přístupu.
- 12. Úvod do analýzy v kvalitativním výzkumu: Typy kódování. Kategorizace. Zpracování dat. Interpretace dat. Shoda posuzovatelů.
- Literatura
- doporučená literatura
- HENDL, Jan. Přehled statistických metod : analýza a metaanalýza dat. Páté, rozšířené vydán. Praha: Portál, 2015, 734 stran. ISBN 9788026209812. info
- MAREŠ, Petr, Ladislav RABUŠIC a Petr SOUKUP. Analýza sociálněvědních dat (nejen) v SPSS. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 508 s. ISBN 978-80-210-6362-4. Projekty Nakladatelství Munipress info
- DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost. [Brno: Masarykova univerzita. Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky, 2001, 1 online. URL info
- FIELD, Andy P. Discovering statistics using IBM SPSS statistics. 5th edition. Los Angeles: Sage, 2018, xxix, 1070. ISBN 9781526419521. info
- AGRESTI, Alan. Statistical methods for the social sciences. Fifth edition, global editio. Harlow, England: Pearson, 2018, 557 stran. ISBN 9781292220314. info
- HEALEY, Joseph F. Statistics: A Tool for Social Research. 3. vyd. Belmont, California: Wadsworth, Inc., 1993, 555 s. ISBN 0-534-17742-5. info
- URBÁNEK, Tomáš, Denisa DENGLEROVÁ a Jan ŠIRŮČEK. Psychometrika : měření v psychologii. [Brno]: [Masarykova univerzita. Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky], 2020, 1 online. URL info
- HUFF, Darrell. How to lie with statistics. Illustrated by Irving Geis. New York: Norton, 1993, 142 p. ISBN 0393310728. info
- PALLANT, Julie. SPSS survival manual : a step by step guide to data analysis using IBM SPSS. 7th edition. London: McGraw Hill, Open university press, 2020, xvi, 361. ISBN 9780335249497. info
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a r. Praha: Portál, 2016, 437 stran. ISBN 9788026209829. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava, e-learning, skupinový výzkumný projekt, diskuze, společné cvičení analýzy dat.
- Metody hodnocení
- Napsání závěrečné zprávy z vlastního dotazníkového šetření (5-10 NS). Struktura zprávy následuje IMRaD. Práce musí obsahovat popis:
1) Teoretických východisek (0-5 bodů);
2) Konstrukce dotazníku (0-3 body);
3) Hypotéz, výzkumných otázek a operacionalizace proměnných (0-3 body);
4) Procesu sběru dat (0-2 body);
5) Zkoumané populace - deskriptivní statistika (0-4 body);
6) Výsledků - induktivní statistika (0-8 bodů);
7) Diskuze a interpretace výsledků (0-5 bodů).
Je možné získat max. 30 bodů. Nutno získat z každé oblasti minimálně 1 bod. Studenti mohou pracovat ve výzkumných týmech (dvojice, trojice).
Stupnice:
28-30 bodů = A;
25-27 bodů = B;
22-24 bodů = C;
19-21 bodů = D;
16-18 bodů= E;
0-15 bodů = F. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
ISKB15 Seminář k bakalářské práci: metodologie ISK
Filozofická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- doc. PhDr. Jiří Kudrnáč, CSc. (přednášející)
Mgr. David Lacko, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Pavla Vizváry, Ph.D. LL.M. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Jiří Kudrnáč, CSc.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 16:00–17:40 D22
- Předpoklady
- ISKB06 Metodologie ISK
Znalosti v rozsahu předmětu ISKB06 Metodologie v ISK - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, B-ISK_) (5)
- Cíle předmětu
- Na konci předmětu bude student realizovat kvantitativní nebo kvalitativní výzkum ve své bakalářské práci. Předmět je prakticky koncipovaný, v průběhu předmětu studenti postupně projdou proces zpracování kvantitativního výzkumu na příkladu dotazníků nebo kvalitativního výzkumu na příkladu rozhovorů. S druhým přístupem se seznámí na úrovni teoretické a diskuzní.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- zdůvodnit volbu výzkumného designu a popsat jeho výhody a limity;
- definovat metodologii dotazníku a rozhovoru;
- vytvořit dotazník a scénář rozhovoru;
- vyhodnotit výzkumná data pomocí deskriptivní statistiky a otevřeného kódování;
- interpretovat výsledky výzkumu a popsat vlastní výzkum v bakalářské práci. - Osnova
- 1. Výzkumný cíl, problém, otázky. Účel výzkumu. Význam a postup literature review.
- 2. Srovnání kvantitativního a kvalitativního výzkumu s ohledem na výzkumný cíl. Fáze obou přístupů. Etika výzkumu.
- 3. Populace a výzkumný vzorek a vstup do terénu.
- Kvalitativní výzkum
- 4. Tvorba scénáře rozhovoru.
- 5. Kódování kvalitativních dat.
- 6. Interpretace výsledků kvalitativního výzkumu.
- Kvantitativní výzkum
- 7. Proměnné a jejich operacionalizace.
- 8. Tvorba dotazníku a nástroje pro jeho distribuci.
- 9. Čištění kvantitativních dat.
- 10. Deskriptivní statistika.
- 11. Interpretace výsledků výzkumu.
- 12. Výzkumný projekt/žádost. Výzkumná zpráva.
- Literatura
- povinná literatura
- REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009, 192 s. ISBN 978-80-247-3006-6. info
- PICKARD, Alison Jane. Research methods in information. Edited by Susan Childs - Elizabeth Lomas - Julie McLeod - Andrew K. Shenton. Second edition. London: Facet publishing, 2013, xxii, 361. ISBN 9781856048132. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava, e-learning, skupinový výzkumný projekt, diskuze
- Metody hodnocení
- Zpracování skupinového výzkumného projektu do úrovně zprávy z výzkumu
Průběžné prezentace postupu výzkumu
Aktivní diskuze na setkáních
Povinná docházka - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
ISKB15 Seminář k bakalářské práci: metodologie ISK
Filozofická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno online. - Vyučující
- doc. PhDr. Jiří Kudrnáč, CSc. (přednášející)
Mgr. David Lacko, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Pavla Vizváry, Ph.D. LL.M. (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Iva Raclavská, DiS. (pomocník) - Garance
- doc. PhDr. Jiří Kudrnáč, CSc.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 16:00–17:40 D22
- Předpoklady
- ISKB06 Metodologie ISK
Znalosti v rozsahu předmětu ISKB06 Metodologie v ISK - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, B-ISK_) (5)
- Cíle předmětu
- Na konci předmětu bude student realizovat kvantitativní nebo kvalitativní výzkum ve své bakalářské práci. Předmět je prakticky koncipovaný, v průběhu předmětu studenti postupně projdou proces zpracování kvantitativního výzkumu na příkladu dotazníků nebo kvalitativního výzkumu na příkladu rozhovorů. S druhým přístupem se seznámí na úrovni teoretické a diskuzní.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- zdůvodnit volbu výzkumného designu a popsat jeho výhody a limity;
- definovat metodologii dotazníku a rozhovoru;
- vytvořit dotazník a scénář rozhovoru;
- vyhodnotit výzkumná data pomocí deskriptivní statistiky a otevřeného kódování;
- interpretovat výsledky výzkumu a popsat vlastní výzkum v bakalářské práci. - Osnova
- 1. Výzkumný cíl, problém, otázky. Účel výzkumu. Význam a postup literature review.
- 2. Srovnání kvantitativního a kvalitativního výzkumu s ohledem na výzkumný cíl. Fáze obou přístupů. Etika výzkumu.
- 3. Populace a výzkumný vzorek a vstup do terénu.
- Kvalitativní výzkum
- 4. Tvorba scénáře rozhovoru.
- 5. Kódování kvalitativních dat.
- 6. Interpretace výsledků kvalitativního výzkumu.
- Kvantitativní výzkum
- 7. Proměnné a jejich operacionalizace.
- 8. Tvorba dotazníku a nástroje pro jeho distribuci.
- 9. Čištění kvantitativních dat.
- 10. Deskriptivní statistika.
- 11. Interpretace výsledků výzkumu.
- 12. Výzkumný projekt/žádost. Výzkumná zpráva.
- Literatura
- povinná literatura
- REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009, 192 s. ISBN 978-80-247-3006-6. info
- PICKARD, Alison Jane. Research methods in information. Edited by Susan Childs - Elizabeth Lomas - Julie McLeod - Andrew K. Shenton. Second edition. London: Facet publishing, 2013, xxii, 361. ISBN 9781856048132. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava, e-learning, skupinový výzkumný projekt, diskuze
- Metody hodnocení
- Zpracování skupinového výzkumného projektu do úrovně zprávy z výzkumu
Průběžné prezentace postupu výzkumu
Aktivní diskuze na setkáních
Povinná docházka - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
ISKB15 Seminář k bakalářské práci: metodologie ISK
Filozofická fakultajaro 2020
Předmět se v období jaro 2020 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Jiří Kudrnáč, CSc. (přednášející)
PhDr. Pavla Vizváry, Ph.D. LL.M. (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Jiří Kudrnáč, CSc.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Předpoklady
- ISKB06 Metodologie ISK
Znalosti v rozsahu předmětu ISKB06 Metodologie v ISK - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Cíle předmětu
- Na konci předmětu bude student realizovat kvantitativní nebo kvalitativní výzkum ve své bakalářské práci. Předmět je prakticky koncipovaný, v průběhu předmětu studenti postupně projdou proces zpracování kvantitativního výzkumu na příkladu dotazníků nebo kvalitativního výzkumu na příkladu rozhovorů. S druhým přístupem se seznámí na úrovni teoretické a diskuzní.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- zdůvodnit volbu výzkumného designu a popsat jeho výhody a limity;
- definovat metodologii dotazníku a rozhovoru;
- vytvořit dotazník a scénář rozhovoru;
- vyhodnotit výzkumná data pomocí deskriptivní statistiky a otevřeného kódování;
- interpretovat výsledky výzkumu a popsat vlastní výzkum v bakalářské práci. - Osnova
- 1. Výzkumný cíl, problém, otázky. Účel výzkumu. Význam a postup literature review.
- 2. Srovnání kvantitativního a kvalitativního výzkumu s ohledem na výzkumný cíl. Fáze obou přístupů. Etika výzkumu.
- 3. Populace a výzkumný vzorek a vstup do terénu.
- Kvalitativní výzkum
- 4. Tvorba scénáře rozhovoru.
- 5. Kódování kvalitativních dat.
- 6. Interpretace výsledků kvalitativního výzkumu.
- Kvantitativní výzkum
- 7. Proměnné a jejich operacionalizace.
- 8. Tvorba dotazníku a nástroje pro jeho distribuci.
- 9. Čištění kvantitativních dat.
- 10. Deskriptivní statistika.
- 11. Interpretace výsledků výzkumu.
- 12. Výzkumný projekt/žádost. Výzkumná zpráva.
- Literatura
- povinná literatura
- REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009, 192 s. ISBN 978-80-247-3006-6. info
- PICKARD, Alison Jane. Research methods in information. Edited by Susan Childs - Elizabeth Lomas - Julie McLeod - Andrew K. Shenton. Second edition. London: Facet publishing, 2013, xxii, 361. ISBN 9781856048132. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava, e-learning, skupinový výzkumný projekt, diskuze
- Metody hodnocení
- Zpracování skupinového výzkumného projektu do úrovně zprávy z výzkumu
Průběžné prezentace postupu výzkumu
Aktivní diskuze na setkáních
Povinná docházka - Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (nejnovější)