ISKM54 Digitální design bez bariér

Faculty of Arts
Autumn 2019

The course is not taught in Autumn 2019

Extent and Intensity
1/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Radek Pavlíček (lecturer)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Division of Information and Library Studies – Department of Czech Literature – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Alice Lukavská
Supplier department: Support Centre for Students with Special Needs
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 10 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/10, only registered: 0/10, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/10
Course objectives (in Czech)
Po absolvování předmětu bude umět student vysvětlit, jaké výhody přináší inkluzivní design a přístupnost uživatelům se specifickými potřebami. Bude také umět charakterizovat potřeby jednotlivých skupin uživatelů se specifickými potřebami i asistivní technologie, které pro práci v digitálním prostředí používají. Absolvent předmětu také bude umět vyjmenovat, bariéry tito uživatelé nejčastěji narážejí, a tyto bariéry v digitálním rozhraní identifikovat. Bude umět posoudit míru závažnosti jednotlivých bariér a navrhnout opatření, jejichž aplikováním lze tyto bariéry zmírnit či zcela odstranit.
Syllabus (in Czech)
  • uživatelé se specifickými potřebami (charakteristika, reálné potřeby
  • ve vztahu k práci v digitálním prostředí…)
  • asistivní technologie (charakteristika, typy, výhody, omezení..)
  • principy inkluzivní designu
  • přístupnost webu a aplikací
  • uživatelsky vkládaný obsah
  • praktické ukázky funkčních a v praxi užívaných řešení
Literature
    recommended literature
  • PICKERING, Heydon: Inclusive Design Patterns. ISBN 978-3-945749-43-2
  • KALBAG, Laura: Accessibility for everyone. ISBN 978-1-937557-61-4
  • COADY, Geri: Color Accessibility Workflows. ISBN 987-1-937557-57-7
  • PICKERING, Heydon: Inclusive Components: The Book. (http://book.inclusive-components.design/ )
Teaching methods (in Czech)
Předmět kombinuje úvodní informace do problematiky s praktickými cvičeními, diskuzemi o problematice a samostatnými či skupinovými projekty.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen za aktivní účast a zpracování projektu. Konkrétní témata projektů a podmínky úspěšného ukončení budou upřesněny na úvodní hodině.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Spring 2020, Spring 2021, Spring 2022, Spring 2023, Spring 2024, Spring 2025.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2019, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2019/ISKM54