MUKS39 Praktika k práci s veřejností

Filozofická fakulta
jaro 2011
Rozsah
4/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD. (cvičící)
Garance
Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD.
Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Pavel Holman
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz vychází z teoretických témat z kurzů Práce s veřejností I. a Práce s veřejností II. a zabývá se praktickou aplikací získaných poznatků formou skupinových diskusí, cvičení a praktických úkolů. Cílem kurzu je porozumění a praktická aplikace teorie do muzejní praxe v oblasti práce s veřejností.
Osnova
  • 1. Muzea a společnost, komunikace a spolupráce. Muzeum a veřejný zájem. 2. Muzeum - součást kultury, masová kultura, volný čas a muzea. 3. Komunikace muzeí s orgány státní a místní správy a samosprávy, nezastupitelná role muzea. 4. Potenciální a skuteční návštěvníci muzea, faktory ovlivňující návštěvnost muzeí a dojem z vlastní návštěvy, identifikace potenciálního návštěvníka. Specializované publikum. 5. Komunikace se sdělovacími prostředky. 6. Působení muzeí navenek a dovnitř vlastní instituce. Budování vlastní prestiže a image. Propagace muzea. 7. Muzea a zájmové organizace, muzejní společnosti, kluby přátel, lobbying. 8. Profesní organizace a jejich působení na veřejnost. 9. Průzkumy veřejného mínění. 10. Muzea a školy, spolupráce muzeí a škol, akce pro žáky a studenty, akce pro učitele. 11. Práce s mládeží obecně, zájmové kroužky, výchova budoucích muzejních návštěvníků. 12. Muzea a dospělí, zájmové kroužky a společnosti u muzeí a další aktivity. 13. Interaktivní akce pro návštěvníky, užití moderní techniky. 14. Působení muzejních prezentačních forem na návštěvníky.
Literatura
  • Ambrose, Timothy - Paine, Crispin. Museum basics. London : ICOM, 1993. xi, 319 s. ISBN 0-415-05769-8.
  • Public relations :teorie a praxe. Edited by Philip Lesly, Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha : Victoria Publishing, 1995. 240 s. ISBN 80-85865-15-7.
Výukové metody
skupinové diskuse, cvičení, praktické úkoly
Metody hodnocení
Odevzdání zadaných úkolů během semestru.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2010, jaro 2012, jaro 2014.