NI02_05 Jazyková cvičení II/2

Filozofická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Marta Kostelecká, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Sofie Rose-Anne W. Royeaerd, M.A. (přednášející)
Garance
Mgr. Marta Kostelecká, Ph.D.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marta Kostelecká, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
Po 12:30–14:05 G12, Pá 10:50–12:25 G22
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seminář navazuje na jazyková cvičení v podzimním semestru. Pokračuje se metodou Help!2. Cílem semináře je získat jazykové dovednosti na úrovni mezinárodného certifikátu (Certificaat Nederlands als Vreemde Taal) "Profiel Maatschappelijke taalvaardigheid'. Předpokládaná úroveň jazykových dovedností studenta po úspěšném absolvování předmětu podle evropského referenčního rámce pro jazyky: B1.
Osnova
  • 1. Pozvání
  • 2. Vztahy, rozhovory na intimní témata
  • 3. Informační technologie, vysvětlit postupy.
  • 4. Informační technologie, vysvětlit postupy.
  • 5. Asertivní, přímé vyjadřování
  • 6. Přátelé - jak pozvat přátele do restaurace, kina atd.
  • 7. Prezentace
  • 8. Sport - bavíme se o sportu
  • 9. Sport - bavíme se o sportu
  • 10.Zaměstnání
  • 11.Zaměstnání
  • 12.Opakování
Literatura
  • E.Ham/W.Tersteeg/L.Zijlmans, Help!2 Helpt u mij even?, Nederlands centrum buitenlanders, Utrecht 2001
  • FLORIJN, A. F., J. A. LALLEMAN a J. H. MAUREAU. De regels van het Nederlands :grammatica voor anderstaligen. Groningen: Wolters-Noordhoff, 1994, xiv, 310 s. ISBN 90-01-52112-6. info
  • ASSCHEMAN, Marijke a Stephanie KUIJPER. Zet het op papier :schrijven vanuit communicatief perspectief, Nederlands voor anderstalingen. Amsterdam: Amsterdam University Press, 1994, 85 s. ISBN 90-5356-080-7. info
  • BAKKER, Ineke de. Nederlands in hoofdlijnen : praktische grammatica voor anderstaligen., Oefeningenboek. Groningen: Wolters-Noordhoff, 1994, 116 s. ISBN 90-01-05059-X. info
  • Ria Koolmees, Teksten op niveau, Groningen 1993.
Výukové metody
Intensieve studentgerichte werkcolleges: schrijven, lezen, conversatie, presentaties, prosodie, luisteren en taaloefeningen.
Metody hodnocení
Semináře každý týden s rodilým a nerodilým mluvčím. Student se musí aktivně účastnit hodin a jeho znalosti jsou prověřovány dílčími testy a ústní a písemnou zkouškou.
Vyučovací jazyk
Nizozemština
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2005, jaro 2007, jaro 2009, jaro 2011, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2021, jaro 2025.