PAM129 Professional Learning and Organizations

Filozofická fakulta
jaro 2022
Rozsah
0/0/0. 5 kr. Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Zelená
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Rozvrh
každé liché úterý 10:00–11:40 C41
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Students will achieve knowledge on concepts, systems and ways of support of professional learning on individual level, level of professional communities and organizations. Students will understand models of professional learning and will be able to apply them into organizational practices.
Výstupy z učení
Students will be able
- to discuss various concepts of professional learning;
- to discuss various concepts of organizational learning;
- to apply reflective practice in their own development.
Osnova
  • Basic terms: professional learning communities, vocational education and training, workplace learning, organizational learning.
  • Professional learning communities – theories, models, ways of support.
  • Workplace learning – theories, models, ways of support.
  • Organizational learning – theories, models, ways of support.
  • Reflective practice - theories, models, ways of support.
Literatura
    povinná literatura
  • SENGE, Peter M. The fifth discipline : the art and practice of the learning organization. New York: Doubleday/Currency, 2006, xviii, 445. ISBN 0385517254. info
    doporučená literatura
  • NOVOTNÝ, Petr. Learning for work and for workplace: Overt and covert worlds of learning and education in the Czech Republic. Lifelong Learning in Europe. Helsinki: KVS Foundation, 2008, XIII, č. 4, s. 242-247. ISSN 1239-6826. On-line info
  • Dimensions of adult learning : adult education and training in a global era. Edited by Griff Foley. 1st pub. Maidenhead: Open University Press, 2004, xv, 335. ISBN 0335214487. info
  • BRATTON, John. Workplace learning : a critical introduction. Edited by D'Arcy Martin. Aurora, Ont.: Garamond Press, 2004, xi, 196. ISBN 1551930471. info
  • BILLETT, Stephen. Learning in the workplace : strategies for effective practice. 1st pub. Crows Nest: Allen & Unwin, 2001, xvii, 222. ISBN 186508364X. info
  • ARGYRIS, Chris a Donald A. SCHÖN. Organizational learning. Reading, Mass.: Addison-Wesley Pub. Co., 1996, xxix, 305. ISBN 0201629836. info
  • SCHÖN, Donald A. The reflective practitioner : how professionals think in action. Aldershot: Ashgate, 1991, x, 374. ISBN 9781857423198. info
  • ARGYRIS, Chris a Donald A. SCHÖN. Theory in practice : increasing professional effectiveness. 1st ed. San Francisco: Jossey-Bass Publishers, 1974, xxxiv, 224. ISBN 1555424465. info
Výukové metody
Lectures, self-study, discussions.
Metody hodnocení
Individual presentations.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Předmět je realizován v rámci projektu č. CZ.1.07/2.2.00/15.0195 Inovace a modernizace přípravy studentů pro komplexní uplatnění ve vzdělávání dospělých. Projekt je spolufinancován ESF a MŠMT ČR.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.