PAM151 Didactical Approaches

Faculty of Arts
Autumn 2019

The course is not taught in Autumn 2019

Extent and Intensity
0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Miroslava Dvořáková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D.
Supplier department: Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Timetable
Tue 14:00–15:40 C32
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 15 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/15, only registered: 0/15
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět je zaměřen na vybrané didaktické prostředky, tedy metody, pomůcky a didaktickou techniku ve vzdělávání dospěých. Studenti se v průběhu výuky naučí vyjmenovat, vysvětlit, navrhnout a využít nejčastěji využívané metody, pomůcky a didaktickou techniku využívanou především ve vzdělávání dospělých.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen: - vyjmenovat a vysvětlit základní metody vzdělávání dospělých - navrhnout a využít základní metody vzdělávání dospělých - vyjmenovat a vysvětlit základní pomůcky a techniku ve vzdělávání dospělých - navrhnout a využít základní pomůcky a techniku ve vzdělávání dospělých
Syllabus (in Czech)
  • 1. Základní pojmy: Metody, pomůcky, didaktická technika
  • 2. Přednáška, přednáška s diskusí - metoda
  • 3. Přednáška, přednáška s diskusí - pomůcky a technika
  • 4. Demonstrování, instruktáž
  • 5. Diskusní metody I
  • 6. Diskusní metody II
  • 7. Hraní rolí
  • 8. Případové studie
  • 9. Workshop
  • 10. Metody řešení problémů I
  • 11. Metody řešení problémů II
  • 12. Specifické pomůcky využitelné ve vzdělávání dospělých
Literature
    recommended literature
  • ŽÁK, Petr. Kreativita a její rozvoj. 2. aktualizované a doplněn. V Brně: Motiv Press, 2017, 342 stran. ISBN 9788087981238. info
  • KAZÍK, Petr. Rukověť dobrého interního lektora : pro efektivní vzdělávání ve firmách a jiných organizacích. První vydání. Praha: Grada, 2017, 143 stran. ISBN 9788027102877. URL info
  • LANGER, Tomáš. Moderní lektor : průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. První vydání. Praha: Grada, 2016, 217 stran. ISBN 9788027100934. URL info
  • SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování : spolupráce žáků ve skupinách. Vydání druhé. Praha: Portál, 2013, 150 stran. ISBN 9788026204046. info
  • TRDÁ, Jana. Lektorské finty : jak připravit a realizovat zajímavá školení. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011, 111 s. ISBN 9788024736754. URL info
  • HIERHOLD, Emil. Rétorika a prezentace. Translated by Iva Michňová. 7., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2008, 380 s. ISBN 9788024724232. info
  • MAŇÁK, Josef and Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003, 219 stran. ISBN 8073150395. info
Teaching methods (in Czech)
přednáška, diskuse, demonstrování, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Samosatný projekt studenta zaměřený na vybranou metodu a pomůcky, aktivní práce ve výuce
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.

  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2019/PAM151