PB21PB26 Profesní poradenství

Filozofická fakulta
podzim 2002
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Libor Hřebíček, CSc. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Předpoklady
PB12JA14 Základy poradenství
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Disciplína je typem speciálně odborného výukového kurzu. Jejím úkolem je uvést posluchače do problematiky profesního vývoje mladistvých a dospělých a jejich poradenské podpory ze strany pedagogicko-psychologických poradenských činitelů a institucí. Základem příslušné teorie jsou pojmy: pofese, profesní vývoj člověka, volba povolání, trh práce, profesní poradenství, profesní poradenská diagnostika, informatika, profesně problémový klient, modelování profesního vývoje, metody a formy poradenského přístupu ke klientovi. Podstatnou obsahovou částí výuky je metodika a praxe v ovládání vybraných poradenských diagnostických a informatických prostředků a postupů, jakož i programů formativní podpory uspokojivého profesního vývoje klientů.
Literatura
  • DRAPELA, J. V. a Vladimír HRABAL. Vybrané poradenské směry : teorie a strategie. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1995, 81 s. ISBN 8071840114. info
  • MATĚJČEK, Zdeněk. Praxe dětského psychologického poradenství. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991, 335 s. ISBN 8004245269. info
  • KOŠČO, Jozef. Poradenská psychológia [Koščo, 1987]. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1987. info
Metody hodnocení
1 hodina přednáška + 1 hodina seminář. Předmět je ukončen ústní zkouškou podle zadaných obsahových námětů.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003.