PB22JB32 Školní poradenství

Filozofická fakulta
jaro 2002
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Předpoklady
PB12JA14 Základy poradenství && PB21PB23 Základy ped. managementu
Kurz navazuje na obsah kurzů Základy poradenství a Základy pedagogického managementu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz navazuje na kurzy Základy poradenství a Základy pedagogického managementu a je zaměřen na problematiku výchovného, pedagogického a organizačního poradenství, zejména ve vztahu k současné škole. Zahrnuje některé možnosti poradenské práce výchovného poradce ve spolupráci se školním psychologem a speciálním pedagogem (např. řešení vzdělávacích a výchovných obtíží, podporu kariérního růstu, inovace školního kurikula v souvislosti s tvorbou preventivních a individuálních vzdělávacích programů apod.) a naznačuje i potenciál organizačního poradenství pro vzdělávací instituce a jejich rozvoj.
Literatura
  • NOVOSAD, Libor. Základy speciálního poradenství :struktura a formy poradenské pomoci lidem se zdravotním nebo sociálním znevýhodněním. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 159 s. ISBN 80-7178-197-5. info
  • HŘEBÍČEK, Libor. Školní poradenství ve světle teoretické a empirické analýzy.Sborník prací FF BU, U-1, řada pedagogická, s. 33-49. In Sborník prací FF BU, U - 1, řada pedagogická. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1996. ISBN 80-210-1540-3. info
Informace učitele
Další doporučená literatura: Ender, Bianca, aj. Jak pomoci školám? Organizační poradenství a rozvoj školy. Ždár nad Sázavou: Fakta, 1999. 193 s. ISBN 80-902614-2-6 Systém pedagogicko-psychologického poradenství ve školství. Učitelské noviny, 1997, č.30, s.15-18
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006.