PB32JB80 Sociální a pedagogická komunikace II - explorativní seminář

Filozofická fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Rozvrh
St 11:40–13:15 A33 stara
Předpoklady
PB32PB54 Soc. a ped. komunikace
absolvování kurzu Sociální a pedagogická komunikace I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je určen absolventům přednášky Sociální a pedagogická komunikace I. Kurz má explorativní charakter, jeho náplní je samostatná výzkumná práce studentů. Cílem je jednak lepší porozumění reálným procesům pedagogické komunikace, jednak zvýšení metodologické erudice. Studenti jsou nejprve seznámeni s metodologií výzkumu lidské komunikace. Následuje terénní sběr nahrávek a jejich přepis, analýza a interpretace. Součástí kurzu je reflexivní blok, v němž studenti diskutují o své práci i o práci svých kolegů.
Literatura
  • ČERNÝ, Jiří a Jan HOLEŠ. Sémiotika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 363 s. ISBN 80-7178-832-5. info
  • DEVITO, Joseph A. Základy mezilidské komunikace. Translated by Milan Bartůšek - Jiří Rezek. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 420 s. ISBN 8071699888. info
  • VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000, 264 s. ISBN 80-7178-291-2. info
  • WATZLAWICK, Paul, Don D. JACKSON a Janet Beavin BAVELASOVÁ. Pragmatika lidské komunikace :interakční vzorce, patologie a paradoxy. Translated by Barbora Zídková - Zbyněk Vybíral. Vyd. 1. Hradec Králové: Konfrontace, 1999, 243 s. ISBN 80-86088-04-9. info
  • MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 stran. ISBN 8021010703. info
Metody hodnocení
seminář společná práce na semináři je kombinována se samostatnou domácí prací předpokladem udělení zápočtu je odevzdání zápočtového projektu a aktivní účast na seminářích
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010.