PBSNJA1 Qualitative survey

Faculty of Arts
Autumn 2006
Extent and Intensity
1/1. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr. (lecturer)
prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Contact Person: Ivana Klusáková
Timetable
Mon 15:00–16:35 B32
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je teoretické i praktické seznámení s metodologií kvalitativního výzkumu a možnostmi jejího využití v pedagogice a dalších společenských vědách. Studenti jsou nejprve seznámeni s teoretickými východisky kvalitativního paradigmatu. Následně je podrobně rozebráno několik realizovaných kvalitativních projektů a podán přehled strategií a technik používaných v kvalitativním výzkumu. Jádrem kurzu je vysvětlení metody zakotvené teorie (se zaměřením na techniku hloubkových rozhovorů) v postupných krocích (volba výzkumné otázky - rozhodnutí o vzorku - vypracování schématu rozhovoru - vedení rozhovoru - záznam dat - kódování dat - vytváření teorie). Studenti si volí vlastní výzkumnou otázku a v každém kroku pracují na vlastním hypotetickém výzkumném projektu. Součástí každého kroku je vždy hodnocení práce studentů ze strany vyučující i kolegů v kurzu.
Literature
  • HOLLIDAY, Adrian. Doing and writing qualitative research. Online. London: SAGE, 2002. xi, 211. ISBN 0761963928. [citováno 2024-04-24] info
  • STRAUSS, Anselm and Juliet CORBINOVÁ. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie. Online. Vyd. 1. Boskovice: Albert, 1999. 196 s. ISBN 80-85834-60-X. [citováno 2024-04-24] info
  • HENDL, Jan. Úvod do kvalitativního výzkumu. Online. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997. 243 s. ISBN 8071845493. [citováno 2024-04-24] info
  • DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. Online. Praha: Karolinum, 1993. 374 stran. ISBN 8070668229. [citováno 2024-04-24] info
  • KUČERA, Miloš. Školní etnografie : přehled problematiky. Online. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1992. 28 s. [citováno 2024-04-24] info
Assessment methods (in Czech)
seminář společná práce na semináři je kombinována se samostatnou domácí prací předpokladem udělení zápočtu je průběžné zpracovávání zápočtového projektu
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
Listed among pre-requisites of other courses
The course is also listed under the following terms Autumn 2007, Autumn 2008, Autumn 2009, Spring 2010, Autumn 2010, Spring 2011, Autumn 2011, Spring 2012, Autumn 2012, Spring 2013, Autumn 2013, Spring 2014, Autumn 2014, Spring 2015, Autumn 2015, Spring 2016, Autumn 2016, Spring 2017, Autumn 2017, Spring 2018, Autumn 2018, Spring 2019, Autumn 2019, Spring 2020, Autumn 2020, Spring 2021, Spring 2022.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2006/PBSNJA1