FF:PBSNPA3 Quantitative research - Course Information
PBSNPA3 Quantitative research
Faculty of ArtsSpring 2017
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Ondřej Bárta (lecturer)
doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Anna Římánková (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Contact Person: Ivana Klusáková
Supplier department: Department of Educational Sciences – Faculty of Arts - Timetable
- Thu 9:10–10:45 B2.43
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Education and Counselling (programme FF, N-PD)
- Course objectives
- In this practically focused course, students work in teams from choosing a topic, defining a problem and hypothesis, creating observation proceedings or measurement tools to a probe into characteristics of a pre-research where they prove their ability to evaluate data and to elaborate a final report. Furthermore, students individually elaborate reviews on reports of other teams.
- Syllabus
- 1. The practice of Social research: model of research, data, data analysis.
- 2. Purposes of research – stadium conducted researches
- 2. Research problems.
- 2. Research questions.
- 3. Methods, participants.
- 4. Instruments and procedures.
- 5. Data collecting.
- 6. Data analysis.
- 7. Research report.
- Literature
- required literature
- DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. Online. Praha: Karolinum, 1993. 374 stran. ISBN 8070668229. [citováno 2024-04-23] info
- not specified
- Úvod do metodologie psychologického výzkumu : jak zkoumat lidskou duši. Online. Translated by Petr Bakalář, Illustrated by Ján Ferjenčík. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010. 255 s. ISBN 9788073678159. [citováno 2024-04-23] URL info
- HENDL, Jan. Přehled statistických metod : analýza a metaanalýza dat. Online. 3., přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. 695 s. ISBN 9788073674823. [citováno 2024-04-23] info
- Advanced Lazarsfeldian methodology. Online. Edited by Hynek Jeřábek - Petr Soukup. 1st ed. Prague: Karolinum, 2008. 250 s. ISBN 9788024615219. [citováno 2024-04-23] info
- HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat :analýza a metaanalýza dat. Online. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. 583 s. ISBN 8071788201. [citováno 2024-04-23] info
- PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Online. Praha: Karolinum, 1998. 270 s. ISBN 9788071845690. [citováno 2024-04-23] info
- CHRÁSKA, Miroslav. Základy výzkumu v pedagogice. Online. 2. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998. 257 s. ISBN 8070677988. [citováno 2024-04-23] info
- GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice : příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Online. Brno: Paido, 1996. 130 s. ISBN 808593115X. [citováno 2024-04-23] info
- CHRÁSKA, Miroslav. K současným trendům pedagogického výzkumu ve světě. Online. Vyd. 1. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1995. 48 s. ISBN 8070674695. [citováno 2024-04-23] info
- DITTRICH, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Online. Vyd. 2., upr. Jinočany: H & H, 1993. 121 s. ISBN 80-85467-06-2. [citováno 2024-04-23] info
- RYS, Slavomír. Hospitace v pedagogické praxi. Online. Vyd. 3. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, [citováno 2024-04-23] info
- KERLINGER, Freed N. Základy výzkumu chování : pedagogický a psychologický výzkum : Foundations of behavioral research : educational and psychological inquiry (Orig.). Online. Translated by V. Smékal. Vyd. 1. Praha: Academia, 1972. 705 s. [citováno 2024-04-23] info
- Teaching methods
- The course is taught as both lectures and seminars. Group work is common as well as essay-writing. Students are encouraged to ask questions about things they do not understand and comment on things they disagree with.
- Assessment methods
- group project
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2017, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2017/PBSNPA3