PG44B44 Pupil Research: Methodological Seminar

Faculty of Arts
Autumn 2011
Extent and Intensity
0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D. (seminar tutor)
prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Timetable
Tue 9:10–10:45 N42
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 10 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/10, only registered: 0/10, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/10
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Kurz je určen pro studenty, kteří mají zájem vyzkoušet si terénní sběr dat a jejich analýzu. Kurz je strukturován tak, aby studenty teoreticky seznámil s vybranými realizovanými výzkumnými šetřeními a současně posílil jejich vlastní metodologickou erudici.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Uvedení do kurzu. 2. Kvantitativní výzkumy zacílené na žáky: příklady realizovaných studií. 3. Kvantitativní výzkumy orientované na žáky: výklad a diskuse o metodologii 4. Kvalitativní výzkumy zacílené na žáky: příklady realizovaných studií. 5. Kvalitativní výzkumy orientované na žáky: výklad a diskuse o metodologii 6. Seznámení s vybranými designy. Plánování vlastního šetření. Specifika výzkumů orientovaných na žáky. 7. Sběr dat. 8. Analýza dat. 9. Vlastní práce s empirickým materiálem. 10. Tvorba výzkumné zprávy.
Literature
  • ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK, Zuzana MAKOVSKÁ and Jiří ZOUNEK. Dialogické struktury ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy (Dialogical Structures in Educational Communication in Secondary Schools). Pedagogika. 2011, roč. 61, č. 1, p. 13-34, 21 pp. ISSN 0031-3815. info
  • DVOŘÁK, Dominik. Česká základní škola : vícepřípadová studie. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2010, 310 s. ISBN 9788024618968. URL info
  • The research process in classroom discourse analysis : current perspectives. Edited by KimMarie Cole - Jane Zuengler. London: Lawrence Erlbaum Associates, 2008, ix, 166. ISBN 9780805855319. info
  • GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Translated by Veronika Lyková. Brno: Paido, 2005, 165 stran. ISBN 8073151049. info
  • "Co se v mládí naučíš--" :[zpráva z terénního výzkumu]. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2001, 229 s. ISBN 80-7290-046-3. info
  • Typy žáků :zpráva z terénního výzkumu. Praha: Nadace školní etnografie a kvalitativního výzkumu, 1994, 225 s. ISBN 80-901677-0-5. info
Teaching methods (in Czech)
Kurz je organizován jako seminář, ve kterém se střídají prezenční lekce se samostatnou terénní prací (na vlastním výzkumném projektu). Kurz má elfovou podporu.
Assessment methods (in Czech)
Kurz je organizován jako seminář, ve kterém se střídají prezenční lekce se samostatnou prací na vlastním výzkumném projektu. Podmínkou udělení kreditů je dodržení stanovené docházky (70 %), prezentace rozpracovaného projektu na semináři a odevzdání hotové výzkumné zprávy na konci kurzu.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2012, Autumn 2013.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2011, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2011/PG44B44