PGJ12A23 Pedagogické teorie

Filozofická fakulta
jaro 2008
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (přednášející)
Mgr. Roman Švaříček, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Rozvrh
Út 13:20–14:55 C11
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Disciplína navazuje na Obecnou pedagogiku a zaměřuje pozornost studentů na vybrané teorie vztahující se k výchově a vzdělávání. Jde mimo jiné o teorie akademické, kognitivně psychologické, personalistické, sociální, sociokognitivní, spiritualistické, technologické a další.
Literatura
  • BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 247 s. ISBN 80-7178-216-5. info
  • POL, Milan. Škola v proměnách. 1. plus 1. dotisk. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 196 s. ISBN 978-80-210-4499-9. info
  • PROKOP, Jiří. Škola a společnost v kritických teoriích druhé poloviny 20. století. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2005, 289 s. ISBN 8024610086. info
  • Moderní pedagogika. Edited by Jan Průcha. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 495 s. ISBN 80-7178-170-3. info
  • PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995, 234 s. ISBN 80-85498-27-8. info
  • SKALKOVÁ, Jarmila. K soudobým proudům pedagogického myšlení. Praha: PÚ ČSAV, 1992. info
  • SKALKOVÁ, Jarmila. Tradice hermeneutické pedagogiky a její vývoj v druhé polovině 20. století :k soudobým proudům pedagogického myšlení. 1. vyd. Praha: Pedagogický ústav J.A. Komenského, 1992, 86 s. ISBN 80-901127-3-0. info
  • CHLUP, Otokar. Pedagogika : úvod do studia. 3., dopl. vyd. V Praze: Státní nakladatelství v Praze, 1948, 310 s. URL info
  • HENDRICH, Josef. Úvod do obecné pedagogiky. 2. vyd. Praha: Profesorské nakladatelství a knihkupectví, 1939, 158 s. info
Metody hodnocení
Forma: 1 hodina přednáška + 1 hodina seminář Podmínky pro získání kreditu: zkouška
Informace učitele
Základní literatura: Bertrand, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. Pol, Milan. Škola v proměnách. Brno: Masarykova univerzita, 2007. Prokop, Jiří. Škola a společnost v kritických teoriích druhé poloviny 20. století . Praha: Karolinum, 2005. Průcha, J.: Moderní pedagogika. Praha, Portál 1997. Pelikán, J.: Výchova jako teoretický problém. Ostrava, Amosium 1995.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět musí být úspěšně absolvován v I. ročníku studia!.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2008/PGJ12A23