PG_ZRUB6 Materiál a technika v programech zkušenostně reflektivního učení

Filozofická fakulta
jaro 2012
Rozsah
6/12. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jan Kolář, Ph.D. (přednášející), Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (zástupce)
Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D. (cvičící)
Petr Klouda (cvičící)
MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 9. 3. 14:10–15:40 M21, Pá 16. 3. 12:30–14:00 M21, 14:10–15:40 M21, Pá 18. 5. 9:00–12:30 ?, 14:00–17:30 ?
Předpoklady
! PG_ZRU7 Materiál a technika programů && ! PG_ZKUPP7 Materiál a technika programů
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10
Mateřské obory/plány
předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Kurz si klade za cíl zprostředkovat studentům na základě vlastní volby (anketa před začátkem kurzu) bazální představu o možnostech využití vybrané techniky a materiálu na kurzech zkušenostně reflektivního učení.
Na konci tohoto kurzu student bude:
• Mít základní znalosti o vybraných technických postupech a materiálu využívaných při realizaci kurzů zkušenostně reflektivního učení;
• Disponovat řadou inspirativních informací využitelných při přípravě a realizaci kurzů založených na platformě zkušenostně reflektivního učení;
• Chápat a umět aplikovat principy používání výtvarných prostředků na kurzech;
• Umět v kurzech zkušenostně reflektivního učení vhodně a efektivně využít zvukových kulis;
• Mít základní orientaci v oblasti horolezeckého a jiného lanového materiálu využívaného v kurzech zkušenostně reflektivního učení;
• Umět aplikovat hlavní pravidla a zásady pro vedení účastníků na lanových aktivitách;
Osnova
  • Osnova předmětu je sestavena z vybraných témat zaměřených na oblast materiálně technického zabezpečení programů zkušenostně reflektivního učení. Jedná se o tyto samostatné programové bloky:
  • • 9. 3. 2012, „Hi-tech“ technologie na kurzech ZRU, 14:10–15:40, M. Svobodová/J. Kořínek, (M21)
  • • 16. 3. 2012, Práce s atmosférou – zvuk v kurzech ZRU, 12:30—14:00, J. Kolář, (M21)
  • • 16. 3. 2012, Práce s atmosférou – využití výtvarných prostředků ve ZRU, 14:10—15:40, K. Brücknerová, (M21)
  • • 18. 5. 2012, Lanový materiál a jeho využití na kurzech ZRU, 9:00—12:30 (1.skupina), 14:00–17:30 (2. Skupina), P. Klouda/J. Kolář
Literatura
  • SVOBODOVÁ, Marta. Obrazově-textově-zvukově digitální hodina - videosociogram. In Sapere Aude. Sapere Aude 2011. 1. vyd. 2011. Hradec Králové: MAGNANIMITAS: Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí – Sapere Aude 2011. s. 1-7, 674 s. ISBN 978-80-904877-2-7. 2011. URL info
  • SVOBODOVÁ, Marta. Využití nových médií ve výuce, Audiovizuální výchova. In Moderní média a jejich vliv na vzdělávání. 2010. info
  • VÁCLAV, Vlachý. Praxe zvukové techniky. 2., aktualiz. vyd. Praha: Muzikus. ISBN 80-86253-05-8. 2000. info
  • HANUŠ, Radek a Jan HRKAL. Lanové překážky a lanové dráhy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex. 155 s. ISBN 8085783258. 1999. info
  • NEUMAN, Jan. Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Illustrated by Petr Ďoubalík. Vyd. 1. Praha: Portál. 315 s. ISBN 80-7178-292-0. 1999. info
  • RUSEK, Ladislav, Jana JEMELKOVÁ, Josef HEJNÝ a Miloslav DOČKAL. Tvořivé ruce : málo známé výtvarné techniky. Edited by Věra Roeselová. Praha: Mona. 32 s. 1974. info
  • KUNA, Milan. Zvuk a hudba ve filmu : k analýze zvukové dramaturgie filmu. Praha: Panton, 1969. info
Výukové metody
Kurz bude realizován formou přednášek a jednoho workshopu. V rámci přednášek bude využito interaktivního vyučování se zkušenostně reflektivními prvky výuky. Na konci kurzu proběhne posléze workshop o lanovém materiálu a jeho využití v programech zkušenostně reflektivního učení. Kurz bude až na poslední hodinu probíhat v učebně M21 (Joštova 13).
Metody hodnocení
Podmínkou ukončení předmětu je podání písemné zprávy o splnění zápočtového úkolu. Ten si student zadá v kontextu probíraných témat samostatně, dle svých potřeb a individuálních preferencí. Mělo by jít však o aplikaci poznatků či inspirací získaných v průběhu kurzu do vlastní praxe studentů, či přípravu na ni (např. příprava technického řešení vybrané aktivity, apod.). Rozsah písemné zprávy dle uvážení studenta – cca 2 až 3 normostrany, odevzdání mailem na acor@acor.cz.
Pro ukončení kurzu je třeba rovněž podepsat prezenční listinu kurzu a na mail acor@acor.cz odevzdat formulář zpětné vazby, který bude dostupný v závěrečné lekci kurzu.
Informace učitele
http://www.acor.cz
Odkaz na e-learningovou oporu předmětu: http://elf.phil.muni.cz/elf/course/view.php?id=3372
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2013, jaro 2014.