PSB_463 Pedagogická psychologie v praxi

Filozofická fakulta
podzim 2010
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Kateřina Bartošová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Alena Slezáčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Anna Kryštofová (cvičící), PhDr. Kateřina Bartošová, Ph.D. (zástupce)
Garance
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PSB_463/ACH01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. A. Kryštofová
PSB_463/ACH03: Rozvrh nebyl do ISu vložen. A. Kryštofová
PSB_463/KB: Rozvrh nebyl do ISu vložen. K. Bartošová
Předpoklady
PSA_022 Pedagogická psychologie I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: 1) Znát a vysvětlit základní pojmy z oblasti pedagogické psychologie. 2) Použít získané teoretické informace k praktické práci pod supervizí s žáky MŠ a ZŠ Hhttps://is.muni.cz/auth/predmety/sylaby_plneni.pl?kod=PSB_463;fakulta=1421;obdobi=5025usova. 3) Provést depistáže poruch učení v 1 a 2 třídách základní školy. 4) Provést (zadat a vyhodnotit) kariérové poradenství v 9 třídách ZŠ. 5) Poskytnout zpětnou vazbu jednotlivým žákům. 6) Vytvořit vhodné programy pro jednotlivé třídy (prevence šikany, zlepšení třídního klimatu, styly učení).
Osnova
  • Osnova: 1. Seznámení účastníků se základními pravidly a požadavky předmětu. 2. Šikana a její prevence 3. Poruchy učení - seznámení s testy 4. Kariérové poradenství – IQ testy, osobnostní testy, dotazník volby povolání 5. Kresba stromu – administrace a vyhodnocení 6. Exkurze na specializované pracoviště. 7. Praktické ukázky práce s žáky v rámci pravidelných exkurzí.
Literatura
  • ČINČERA, Jan. Práce s hrou : pro profesionály. Vyd. 1. Praha: Grada. 115 s. ISBN 9788024719740. 2007. URL info
  • KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. Vyd. 2. Praha: Portál. 256 s. ISBN 8073670143. 2005. info
Výukové metody
Přednášky, skupinové práce, diskuze, exkurze, práce s odbornou literaturou.
Metody hodnocení
Požadavky ukončení: 1. Aktivní účast na výuce - min. 80% 2. Spolupráce se ZŠ Husova v rámci seminárních hodin. 3. Skupinové zpracování písemného výstupu – plán práce se třídou (preventivní program) 4. individuální program práce se třídou na zadané téma.
Informace učitele
jedná se o převážně praktický předmět
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2011.