RLB159 Četba japonských textů I

Filozofická fakulta
podzim 2016
Rozsah
0/2. 3 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Zuzana Kubovčáková, M.A., Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. David Zbíral, Ph.D.
Ústav religionistiky – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Seminář japonských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Rozvrh
Po 14:10–15:45 L41
Předpoklady
JAP129 Japonština IV || RLB129 Japonština IV || RLKB129 Japonština IV
Predpokladom je ukončené štúdium japončiny na začiatočníckej úrovni, ideálne v dĺžke 4 semestre.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Predmet Četba japonských textov I. je určený pre študentov, ktorí majú záujem o japonský jazyk na neoborovej úrovni. Výuka, ktorá prebieha raz za týždeň, sa zameriava na japonské znaky v kontexte a kombinuje znalosti nadobudnuté počas predošlého štúdia znakov a jazyka. Študenti budú schopní porozumieť bežným japonským textom, ktoré pozostávajú zo znakov, hiragany aj katakany. Na konci kurzu bude študent oboznámený s formou japonského textu, ktorý bude zároveň schopný reprodukovať.
Výstupy z učení
Študenti budú schopní porozumieť bežným japonským textom, ktoré pozostávajú zo znakov, hiragany aj katakany. Na konci kurzu bude študent oboznámený s formou japonského textu, ktorý bude zároveň schopný reprodukovať.
Osnova
  • Kombinovanie teoretického výkladu znakov s praktickým čítaním japonských textov rôznej úrovne a náročnosti.
Literatura
  • Hiragana Times.
  • • Shokyú Nihongo. Tokyo University of Foreign Studies Japanese Language School, 1990.
  • Nihon no mukashi banashi.
  • Reading and Writing Japanese for Beginners.
  • • Chieko Kano, Hiroko Takenaka, Eriko Ishii, Yuri Shimizu (1990) Basic Kanji Book, Vol.1. Jp Trading Inc.
  • Cat.
  • • Banno, E.; Ohno, Y.; Sakane, Y.; Shinagawa, Ch.: Genki: An Integrated Course In Elementary Japanese. Japan Times, 2002.
Výukové metody
Jazykové cvičenia spojené s výkladom látky, čítanie textov.
Metody hodnocení
Závěrečný písemný test, jež tvorí 100 % hodnocení. Hranice jeho úspěšného zvládnutí je 70 bodů ze 100. Podmínkou je docházka alespoň 70%.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2016/RLB159