RLB159 Četba japonských textů I

Filozofická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Zuzana Kubovčáková, M.A., Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. David Václavík, Ph.D.
Ústav religionistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Lucie Čelková
Dodavatelské pracoviště: Seminář japonských studií - projekt OPVK – Ústav jazykovědy a baltistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
Po 14:10–15:45 K22
Předpoklady
JAP129 Japonština IV || RLB129 Japonština IV || RLKB129 Japonština IV
Predpokladom je ukončené štúdium japončiny na začiatočníckej úrovni, ideálne v dĺžke 4 semestre.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Predmet Četba japonských textov I. je určený pre študentov, ktorí majú záujem o japonský jazyk na neoborovej úrovni. Výuka, ktorá prebieha raz za týždeň, sa zameriava na japonské znaky v kontexte a kombinuje znalosti nadobudnuté počas predošlého štúdia znakov a jazyka. Študenti budú schopní porozumieť bežným japonským textom, ktoré pozostávajú zo znakov, hiragany aj katakany. Na konci kurzu bude študent oboznámený s formou japonského textu, ktorý bude zároveň schopný reprodukovať.
Osnova
  • Kombinovanie teoretického výkladu znakov s praktickým čítaním japonských textov rôznej úrovne a náročnosti.
Literatura
  • • Shokyú Nihongo. Tokyo University of Foreign Studies Japanese Language School, 1990.
  • Hiragana Times.
  • Reading and Writing Japanese for Beginners.
  • Nihon no mukashi banashi.
  • • Banno, E.; Ohno, Y.; Sakane, Y.; Shinagawa, Ch.: Genki: An Integrated Course In Elementary Japanese. Japan Times, 2002.
  • • Chieko Kano, Hiroko Takenaka, Eriko Ishii, Yuri Shimizu (1990) Basic Kanji Book, Vol.1. Jp Trading Inc.
  • Cat.
Výukové metody
Jazykové cvičenia spojené s výkladom látky, čítanie textov.
Metody hodnocení
Záverečná skúška pozostáva z písomného testu, ktorého cieľom bude overenie znalostí nadobudnutých počas semestra.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016.