ROMSJIBXJa Španělština IV (pro nešpanělštináře)

Filozofická fakulta
jaro 2017
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Daniel Vázquez Touriño, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Zuzana Ďaďová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Zlata Pospíchalová (cvičící)
Mgr. Katarína Prešinská (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Čt 14:10–15:45 L34
Předpoklady
ROMSJIBXPa Španělština III
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Přípravný uazykový seminář III. Je určen pro studenty romanistiky, kteří chtějí dále pokračovat ve studiu španělštiny.
Osnova
  • 1. Úvod, opakování.
  • 2. Spojovací způsob souminulý, souslednost časová ve spojovacím způsobu.
  • 3. Spojovací způsob po spojkách.
  • 4. Spojovací způsob předminulý.
  • 5. Spojovací způsob ve větách časových.
  • 6. Spojovací způsob ve větách vztažných.
  • 7. Opakování a procvičování.
  • 8. Podmiňovací způsob složený, podmínková souvětí.
  • 9. Přípustková souvětí.
  • 10. Zdrobňování a zveličování. Ser a estar (shrnutí).
  • 11. Složené gerundium. Postavení přídavných jmen.
  • 12. Předložky, časy (shrnutí).
  • 13. Závěrečné shrnutí a opakování.
Literatura
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca. Nuevo ven 1 : español lengua extranjera. 1. ed. Madrid: Edelsa, 2003, 64 s. ISBN 8477118337. info
  • KRÁLOVÁ, Jana, Milada KRBCOVÁ, Alena DEKANOVÁ a Pablo CHACÓN GIL. Fiesta. 1. vyd. Plzeň: FRAUS, 2000, 219 s. ISBN 80-7238-085-0. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. Dotisk 2. vyd. Praha: Leda, 1995, 413 s. ISBN 808592708X. info
Výukové metody
Ve výuce budou využity všechny základní postupy CLT metody (Comunicative Language Teaching): individuální, párová, skupinová cvičení (konverzace, vzájemné zkoušení, dril, procvičování). Poslech (audionahrávky). Domácí úkoly rozšířené o e-learning. 99% výuky probíhá ve španělštině. Hlavní důraz je v tomto semestru kladen na mluvení.
Metody hodnocení
Písemný test. Účast na semináři alespoň 50%.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2018, jaro 2019.