SJ0B626 Jazyk reklamy

Filozofická fakulta
podzim 2009
Rozsah
2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Po 10:00–11:35 G23
Předpoklady
Předmět je určen pro studenty 3.ročníku a výše.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Přednáška se zabývá jazykem španělských reklamních textů. Postupně je pozornost věnována specifickým rysům jazyka reklamy na jednotlivých jazykových ůrovních a příčinám těchto jevů z hlediska pragmatického. Součástí hodin je i analýza současných reklamních textů.Na základě získaných znalostí studenti na konci semestru vytvoří vlastní reklamní text a formou prezentace odůvodní užití zvolených jazykových prostředků.
Osnova
  • Postavení reklamy v konzumní společnosti. Reklama jako forma komunikace. Typy reklam dle použitého sdělovacího prostředku. Struktura reklamního textu. Vztah mezi textem a obrazem v tištěné reklamě. Specifika jazyka reklamy na fonetické úrovni. Charakteristiky jazyka reklamy z morfologického hlediska. Charakteristické rysy jazyka reklamy na lexikálně-sémantické úrovni. Jazyk reklamy z pohledu syntaktického.
Literatura
  • Hernando Cuadrado, L.A. (1984): El lenguaje de la publicidad, Corial Coloquio, Madrid.
  • STEHLÍK, Petr. Algunas consideraciones sobre el análisis pragmático de los textos publicitarios. Études Romanes de Brno. Brno: Masarykova univerzita v Brně, L 25, č. 1, s. 69-77. ISSN 0231-7532. 2004. info
  • Gutiérrez Ordóńez, S.: Comentario pragmático de textos publicitarios, Arco/Libros, Madrid 1997.
  • Moriyón Mojica, C.: Exégesis pragmalingüística del discurso publicitario, Universidad de Valladolid, Valladolid 1994.
  • Cardona, D., Berasarte, R.F. (1972): Linguística de la publicidad, Madrid
  • Ferraz Martínez, A. (1995): El lenguaje de la publicidad, Arco/Libros, Madrid.
Výukové metody
Přednáška: výklad a definice specifických rysů reklamního jazyka. Analýza španělských reklamních textů z různých lingvistických hledisek.
Metody hodnocení
Zkouška: ústní (pohovor na téma vyplývající z probírané problematiky a praktický rozbor reklamního textu).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.