SJ1B017 Cultura y sociedad en América Latina. América del Sur

Filozofická fakulta
jaro 2021
Rozsah
1/1/3. 5 kr. Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučováno online.
Vyučující
PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 18:00–19:40 G25
Předpoklady
! sj0b790 Sudamérica
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 17 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Kurz si klade za cíl nabídnout studentům komplexní pohled na současnou společenskou a kulturní situaci vybraných hispanofonních zemí Latinské Ameriky. Nejprve bude podán nástin základních geografických reálií, v rámci nichž se vyvíjely původní kultury a civilizace, z nichž nejvýznamnější budou stručně představeny. Důraz bude kladen i na nejvýznamnější dějinné milníky ve vztahu k současné společenské situaci v jednotlivých zemích.
Výstupy z učení
Student získá přehled o kulturní rozmanitosti současného hispanoamerického světa, kterou dokáže zasadit do širšího kontextu. Díky tomu bude jasněji vnímat vzájemné prolínání kulturních vlivů i to, jak se jejich působení projevilo na místních tradicích a zvycích, které se dochovaly až dodnes.
Osnova
  • 1. Přehled nejvýznamnějších dějinných milníků v hispanofonní oblasti Jižní Ameriky. 2. Kolumbie. 3. Venezuela. 4. Ekvádor. 5. Bolívie. 6. Peru. 7. Chile. 8. Argentina. 9. Uruguay. 10. Paraguay. 11. Hlavní problémy současné Latinské Ameriky 12. Dnešní kulturní situace.
Literatura
  • Salcedo-Bastardo. Historia Fundamental de Venezuela, Caracas, Ediciones de la Biblioteca, 2004
  • Roedl, Bohumír, Dějiny Peru a Bolivie, Praha, Nakladatelství Lidové noviny, 2007
  • Alonso García, Ricardo, Tratado de Libre Comercio, Mercosur y Comunidad Europea. Madrid:McGraw-Hill, 1997
  • Ayala Mora, Enrique, Resumen de historia del Ecuador, Quito, Corporación Editora Nacional, 1990.
  • Barrios, Luis, Historia de Colombia. Quinta edición, Bogotá: Editorial Cultural,1984.
Výukové metody
Kurz je členěn do tematických celků, v rámci nichž se nabízí profil jednotlivých hispanofonních zemí. Se trata de un curso que cuenta con un eje interactivo en la plataforma del ELF. En cada bloque temático se hace una introducción a la problemática en cuestión y se presentan los temas seleccionados. Forma parte indispensable de cada tema un debate virtual entre todos los participantes que se desarrollará en los foros correspondientes.
Metody hodnocení
Para aprobar será necesario: a) asistir de forma regular a las clases y participar activamente b) contribuir regularmente a los debates en los foros b) elegir un tema y elaborar una redacción: dos pág. normativas (una página normativa equivale a 1800 caracteres).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2021/SJ1B017