SJ2A032 Didaktika španělštiny 2

Filozofická fakulta
jaro 2022
Rozsah
1/1/0. kombinovaná forma: 14 hodin/semestr. 6 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: k.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Alena Němcová Polická, Ph.D. (pomocník)
Garance
doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SJ2A032/Kombi: každý sudý pátek 14:00–15:40 G25, M. Malá
SJ2A032/Prez: Út 12:00–13:40 B2.52, M. Malá
Předpoklady
SJ2A031 Didaktika španělštiny 1
Didaktika španělštiny I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Navazující kurz si klade za cíl rozšířit nezbytnou průpravu studentů pro pedagogickou praxi. Dalším významným cílem je podrobně studenty obeznámit s procesem osvojování jednotlivých řečových dovedností (čtení, psaní, mluvení, poslech) a jazykových prostředků (gramatika, slovní zásoba, výslovnost). V neposlední řadě bude pozornost zaměřena na práci s chybou a poskytování zpětné vazby.
Výstupy z učení
Po absolvování tohoto kurzu studenti dokážou adekvátně uplatňovat specifické principy výuky produktivních i receptivních řečových dovedností, gramatiky, lexika a výslovnosti. Získají zevrubný přehled v těchto oblastech: a) organizace výuky b) práce s chybou c) poskytování zpětné vazby
Osnova
  • 1) Receptivní řečové dovednosti - nácvik a zpětná vazba 2) Produktivní řečové dovednosti - nácvik a zpětná vazba 3) Výslovnost 4) Gramatika 5) Slovní zásoba 6) Typy, struktura a organizační formy vyučovací hodiny. 7) Aktivizace žáků, aktualizace učiva. Práce s učebnicí. 8) Audiovizuální pomůcky a informační technologie ve výuce cizích jazyků. 9) Práce s autentickými materiály a jazykové hry ve výuce. 10) Kontrola, zkoušení, hodnocení and feedback.
Literatura
    doporučená literatura
  • Gutiérrez Araus, M.L.:Problemas fundamentales de la gramática del español como 2/L, Madrid, Arco Libros,2004
  • Cassany, Daniel.; Luna, Marta i Sanz, Glòria. Enseñar lengua. Barcelona: Graó, 2008.
  • Moreno García, C.: Materiales, estrategias y recursos para la enseñanza del español como 2/L, Madrid, Arco Libros, 2011
  • Romero Gualda, M.: Léxico del español como segunda lengua: aprendizaje y enseñanza, Madrid, Arco Libros, 2008
  • CASSANY, D. (2005). Expresión escrita en L2/ELE. Madrid. Arco libros.
  • ALONSO, Encina. Cómo ser profesor/a y querer seguir siéndolo. 1. ed. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 1994, 191 s. ISBN 8477110719. info
Výukové metody
Přednáška, seminář, diskuse, domácí příprava.
Metody hodnocení
aktivní účast ve výuce vypracování projektu ústní zkouška z témat obsažených v kurzu.
Informace učitele
Je-li předmět součástí plánu kombinované formy studia programu Učitelství španělského jazyka pro střední školy, je přímá výuka redukována a nahrazena samostudiem a pravidelnými konzultacemi. If the course is included in one-field combined study plan of the programme Upper Secondary School Teacher Training in Spanish Language and Literature, presential teaching is reduced and substituted with self-study and regular tutorials.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
V plánu kombinovaného studia je kontaktní výuka 14 hodin za semestr (6 hodin přednášky a semináře, 8 hodin konzultace).
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.