UEV_04cv Didaktika estetické výchovy I.

Filozofická fakulta
podzim 2014
Rozsah
0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
Vyučující
prof. PhDr. Lubomír Spurný, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jan Špaček
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Rozvrh
Čt 14:10–15:45 N21
Předpoklady
NOW ( UEV_04 Didaktika EV I. )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu Cvičení k předmětu Didaktika estetické výchovy je vést studenty k prohloubení znalostí základní literatury předmětu a k seznámení s klíčovými texty oboru tzv. z první ruky. Studenti jsou vedeni ke kontinuální samostatné práci s odbornou literaturou a ke schopnosti vytěžit z odborného textu relevantní informace. Na konci kurzu bude student schopen shrnout základní fakta a argumenty odborných studií, kapitol monografií atd. V ideálním případě bude schopen tyto informace zasadit do širších souvislostí, se kterými je seznamován v kurzu.
Osnova
  • Studenti během semestru vypracují „kritické rešerše“ textů uložených ve studijních materiálech předmětu.
Literatura
  • FIŠER, Zbyněk. Tvůrčí psaní : malá učebnice technik tvůrčího psaní. Brno: Paido, 2001, 164 s. ISBN 8085931990. info
  • BLAŽKE, Jaroslav. Kouzelné zrcadlo literatury. Vyd. 1. V Brně: Atlantis, 1998, 254 s. ISBN 8071081612. info
  • FULKOVÁ, Marie. Výtvarná výchova pro 8. a 9. ročník základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1997, 127 s. ISBN 8071683825. info
Výukové metody
Samostatné čtení odborné literatury uložené ve studijních materiálech a vypracování požadovaného počtu „kritických rešerší“.
Metody hodnocení
Zhodnocení textů vložených studentem do odevzdávárny kurzu v požadovaném termínu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2012, podzim 2013, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.