UEV_20 Individual and social education

Faculty of Arts
Spring 2011
Extent and Intensity
1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Mgr. Antonín Tomek (lecturer), Mgr. Jan Špaček (deputy)
Guaranteed by
Mgr. Jan Špaček
Department of Musicology – Faculty of Arts
Contact Person: Bc. Jitka Leflíková
Timetable
each odd Wednesday 15:50–19:05 M22
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 35 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/35, only registered: 0/35, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/35
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
• rozvíjení sebepoznání, ujasnění si vlastních postojů, hodnot, cílů a možností rozvoje a změn; • inspirace a náměty metod a postupů, využití a aplikace OSV při výuce, příklady konkrétních aktivit ...
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvodní seznamovací, rozehřívací a stmelovací aktivity 2. Já a můj osobní potenciál, možnosti rozvoje 3. Svět kolem nás, hodnoty, principy, smysl 4. Osobnostní a sociální výchova pomocí prožitkových aktivit
Literature
  • NEUMAN, Jan. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Illustrated by Petr Ďoubalík. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009, 325 s. ISBN 9788073675721. info
  • VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. 1. vyd. Kladno: Aisis, 2006, 226 s. ISBN 802394908X. info
  • VALIŠOVÁ, Alena. Komunikace a vzájemné porozumění : hry pro dospívající. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 138 s. ISBN 8024708426. info
  • KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005, 282 s. ISBN 8090187366. info
  • VALENTA, Josef. Učit se být : témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ. Vyd. 2. Praha: Agentura Strom, 2003, 95 s. ISBN 8086106101. info
  • BELZ, Horst and Marco SIEGRIST. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení :východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 375 s. ISBN 80-7178-479-6. info
  • CANFIELD, Jack and Frank SICCONE. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 380 s. ISBN 80-7178-194-0. info
  • CANFIELD, Jack and Harold Clive WELLS. Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí žáků :příručka pro učitele, vychovatele a rodiče. Vyd. 2. Praha: Portál, 1997, 197 s. ISBN 80-7178-136-3. info
  • HERMOCHOVÁ, Soňa. Hry pro život :sociálně psychologické hry pro děti a mládež. 2. vyd. Praha: Portál, 1995, 174 s. ISBN 80-7178-042-1. info
  • HERMOCHOVÁ, Soňa. Hry pro život :sociálně psychologické hry pro děti a mládež. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 174 s. ISBN 80-85282-79-8. info
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015, Spring 2016, Spring 2017, Spring 2018, Spring 2019, Spring 2020, Spring 2021, Spring 2022, Spring 2023, Spring 2024, Spring 2025.
  • Enrolment Statistics (Spring 2011, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2011/UEV_20