UZPGJ42A77 Quantitative research

Faculty of Arts
Spring 2008
Extent and Intensity
1/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Contact Person: Ivana Klusáková
Timetable
Mon 13:20–14:55 B31
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 40 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/40, only registered: 0/40, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/40
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Research Projects in Pedagogy In this practically oriented course the students work in teams on their own research projects. They start with choice of their theme and formulation of the problem and hypotheses, proceed to the creation of observation procedure or measuring instrument and end with the probe concerning the character of the pilot project. In this probe they prove their skills of evaluating data and processing the final report. The students then individually examine the quality of report of another team.
Syllabus (in Czech)
  • Výběr tématu výzkumu.
  • Formulace výzkumného problému.
  • Tvorba měřícího nástroje.
  • Výzkumné šetření.
  • Vyhodnocení dat.
  • Zpracování závěrečné zprávy.
  • Zpracování posudku.
Literature
  • PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum. 270 s. ISBN 9788071845690. 1998. info
  • CHRÁSKA, Miroslav. Základy výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého. 257 s. ISBN 8070677988. 1998. info
  • GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice : příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido. 130 s. ISBN 808593115X. 1996. info
  • CHRÁSKA, Miroslav. K současným trendům pedagogického výzkumu ve světě. Vyd. 1. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého. 48 s. ISBN 8070674695. 1995. info
  • DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. Praha: Karolinum. 374 stran. ISBN 8070668229. 1993. info
  • DITTRICH, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Vyd. 2., upr. Jinočany: H & H. 121 s. ISBN 80-85467-06-2. 1993. info
  • RYS, Slavomír. Hospitace v pedagogické praxi. Vyd. 3. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. info
  • KERLINGER, Freed N. Základy výzkumu chování : pedagogický a psychologický výzkum : Foundations of behavioral research : educational and psychological inquiry (Orig.). Translated by V. Smékal. Vyd. 1. Praha: Academia. 705 s. 1972. info
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2006, Spring 2007, Spring 2009, Autumn 2009, Spring 2010.
  • Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2008/UZPGJ42A77