UZRJ457 Continual Teaching Practice in Russian

Faculty of Arts
Spring 2019
Extent and Intensity
0/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Josef Dohnal, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Department of Slavonic Studies – Faculty of Arts
Contact Person: doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Supplier department: Department of Slavonic Studies – Faculty of Arts
Prerequisites
UZRJ453 Didactics of Russian I || UZRJ451 Didactics of Russian I
Didactics of Russian I
Didactics of Russian II
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The main objectives can be summarized as follows:
- to get used to a school practice being accompanied by an experienced teacher
- to train the skills to work with the students in individual classes
- to get an effective feed-back to individual work with the students
Syllabus
  • The basic scheme of the course:
  • 1. at least 4 classes in which the student sees the how an experienced teacher leads classes
  • 2. the analysis of the teachers work in the classes
  • 3. at least 4 individual classes led by the student
  • 4. the feed-back to the student’s efforts in the classes
Literature
  • GRENAROVÁ, Renée. Metodické postupy, didaktické hry, pomůcky a techniky k nácviku čtení v počátečním vyučování ruštině na ZŠ nejen pro žáky s dyslektickými obtížemi. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta MU v Brně (CD-ROM). 27 pp. ISBN 80-210-3474-2. 2004. info
  • VESELÝ, Josef. Problematika vyučování ruštině jako blízce příbuznému jazyku. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. 197 s. 1981. info
  • JELÍNEK, Stanislav. Kapitoly z metodiky vyučování ruštině. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. 176 s. 1977. info
  • PURM, Radko. Typické metodické úlohy při počátečním vyučování ruštině a jejich řešení. Vyd. 1. Hradec Králové: Pedagogická fakulta v Hradci Králové. 174 s. 1975. info
Assessment methods
credit
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught each semester.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 2 týdny.
The course is also listed under the following terms Autumn 2015, Spring 2016, Autumn 2016, Spring 2017, Autumn 2017, Spring 2018, Autumn 2018.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2019/UZRJ457