VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce
Filozofická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Alena Albíniová
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Předpoklady
- VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
- Osnova
- Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
- 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
- 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
- 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
- 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
- Literatura
- Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
- Výukové metody
- Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
- Metody hodnocení
- Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce
Filozofická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Karafiát
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Předpoklady
- VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
- Osnova
- Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
- 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
- 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
- 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
- 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
- Literatura
- Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
- Výukové metody
- Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
- Metody hodnocení
- Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce
Filozofická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Karafiát
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 10:00–11:40 N41
- Předpoklady
- VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
- Osnova
- Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
- 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
- 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
- 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
- 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
- Literatura
- Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
- Výukové metody
- Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
- Metody hodnocení
- Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován jednou za dva roky.
VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce
Filozofická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Karafiát
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 10:00–11:40 N41
- Předpoklady
- VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
- Osnova
- Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
- 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
- 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
- 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
- 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
- Literatura
- Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
- Výukové metody
- Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
- Metody hodnocení
- Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce
Filozofická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Karafiát
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Předpoklady
- VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
- Osnova
- Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
- 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
- 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
- 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
- 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
- Literatura
- Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
- Výukové metody
- Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
- Metody hodnocení
- Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce
Filozofická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Karafiát
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Předpoklady
- VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
- Osnova
- Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
- 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
- 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
- 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
- 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
- Literatura
- Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
- Výukové metody
- Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
- Metody hodnocení
- Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce
Filozofická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Karafiát
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Předpoklady
- VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
- Osnova
- Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
- 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
- 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
- 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
- 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
- Literatura
- Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
- Výukové metody
- Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
- Metody hodnocení
- Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce
Filozofická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alena Taranzová
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Předpoklady
- VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
- Osnova
- Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
- 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
- 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
- 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
- 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
- Literatura
- Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
- Výukové metody
- Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
- Metody hodnocení
- Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce
Filozofická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alena Taranzová
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Předpoklady
- VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
- Osnova
- Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
- 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
- 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
- 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
- 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
- Literatura
- Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
- Výukové metody
- Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
- Metody hodnocení
- Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce
Filozofická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Taranzová
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Předpoklady
- VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
- Osnova
- Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
- 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
- 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
- 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
- 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
- Literatura
- Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
- Výukové metody
- Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
- Metody hodnocení
- Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce
Filozofická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Taranzová
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Předpoklady
- VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
- Osnova
- Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
- 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
- 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
- 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
- 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
- Literatura
- Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
- Výukové metody
- Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
- Metody hodnocení
- Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
VH_802b Dějiny hudby: renesance a rané baroko B
Filozofická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Taranzová
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Předpoklady
- SOUHLAS
Nejsou stanoveny - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Pouze pro studenty im. ročníku 2010 a dříve. - Mateřské obory/plány
- Hudební věda (program FF, B-HS)
- Hudební věda (program FF, B-OT) (3)
- Teorie a provozovací praxe staré hudby (program FF, B-OT)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
- Osnova
- Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
- 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
- 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
- 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
- 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
- Literatura
- Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
- Výukové metody
- Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
- Metody hodnocení
- Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
VH_802b Dějiny hudby: renesance a rané baroko B
Filozofická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Taranzová - Předpoklady
- Nejsou stanoveny
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
- Osnova
- Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
- 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
- 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
- 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
- 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
- Literatura
- Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
- Výukové metody
- Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
- Metody hodnocení
- Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
VH_802b Dějiny hudby: renesance a rané baroko B
Filozofická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Jana Perutková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Taranzová - Rozvrh
- Po 11:40–13:15 J21
- Předpoklady
- Nejsou stanoveny
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
- Osnova
- Osnovu předmětu tvoří následující tematické okruhy:
- 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
- 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
- 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
- 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
- Literatura
- Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
- Výukové metody
- Seminář s hudebními ukázkami.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtovým pohovorem a jeho úspěšné zvládnutí je podmíněno spolehlivou identifikací předložených zvukových i notových ukázek.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
VH_802b Dějiny hudby: renesance a rané baroko B
Filozofická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Jana Perutková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Taranzová - Rozvrh
- Po 13:20–14:55 J22
- Předpoklady
- Nejsou stanoveny
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
- Osnova
- Osnovu předmětu tvoří následující tematické okruhy:
- 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
- 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
- 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
- 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
- Literatura
- Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtovým pohovorem a jeho úspěšné zvládnutí je podmíněno spolehlivou identifikací předložených zvukových i notových ukázek.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce
Filozofická fakultajaro 2024
Předmět se v období jaro 2024 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Alena Albíniová
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Předpoklady
- VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
- Osnova
- Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
- 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
- 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
- 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
- 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
- Literatura
- Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
- Výukové metody
- Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
- Metody hodnocení
- Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce
Filozofická fakultajaro 2023
Předmět se v období jaro 2023 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Karafiát
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Předpoklady
- VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
- Osnova
- Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
- 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
- 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
- 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
- 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
- Literatura
- Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
- Výukové metody
- Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
- Metody hodnocení
- Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)