VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce

Filozofická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Alena Albíniová
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Předpoklady
VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
Osnova
  • Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
  • 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
  • 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
  • 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
  • 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
Literatura
  • Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
Výukové metody
Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
Metody hodnocení
Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
Další komentáře
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022.

VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce

Filozofická fakulta
jaro 2022
Rozsah
0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Karafiát
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Předpoklady
VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
Osnova
  • Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
  • 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
  • 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
  • 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
  • 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
Literatura
  • Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
Výukové metody
Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
Metody hodnocení
Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
Další komentáře
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2025.

VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce

Filozofická fakulta
jaro 2021
Rozsah
0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Karafiát
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 10:00–11:40 N41
Předpoklady
VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
Osnova
  • Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
  • 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
  • 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
  • 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
  • 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
Literatura
  • Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
Výukové metody
Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
Metody hodnocení
Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
Další komentáře
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2025.

VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce

Filozofická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Karafiát
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 10:00–11:40 N41
Předpoklady
VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
Osnova
  • Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
  • 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
  • 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
  • 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
  • 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
Literatura
  • Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
Výukové metody
Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
Metody hodnocení
Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2025.

VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce

Filozofická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Karafiát
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Předpoklady
VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
Osnova
  • Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
  • 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
  • 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
  • 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
  • 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
Literatura
  • Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
Výukové metody
Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
Metody hodnocení
Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
Další komentáře
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2025.

VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce

Filozofická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Karafiát
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Předpoklady
VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
Osnova
  • Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
  • 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
  • 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
  • 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
  • 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
Literatura
  • Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
Výukové metody
Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
Metody hodnocení
Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
Další komentáře
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2025.

VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce

Filozofická fakulta
jaro 2017
Rozsah
0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Karafiát
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Předpoklady
VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
Osnova
  • Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
  • 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
  • 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
  • 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
  • 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
Literatura
  • Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
Výukové metody
Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
Metody hodnocení
Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
Další komentáře
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2025.

VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce

Filozofická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alena Taranzová
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Předpoklady
VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
Osnova
  • Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
  • 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
  • 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
  • 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
  • 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
Literatura
  • Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
Výukové metody
Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
Metody hodnocení
Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
Další komentáře
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2025.

VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce

Filozofická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alena Taranzová
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Předpoklady
VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
Osnova
  • Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
  • 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
  • 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
  • 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
  • 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
Literatura
  • Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
Výukové metody
Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
Metody hodnocení
Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
Další komentáře
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2025.

VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce

Filozofická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Taranzová
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Předpoklady
VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
Osnova
  • Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
  • 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
  • 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
  • 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
  • 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
Literatura
  • Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
Výukové metody
Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
Metody hodnocení
Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
Další komentáře
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2025.

VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce

Filozofická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Taranzová
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Předpoklady
VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
Osnova
  • Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
  • 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
  • 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
  • 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
  • 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
Literatura
  • Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
Výukové metody
Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
Metody hodnocení
Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
Další komentáře
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2025.

VH_802b Dějiny hudby: renesance a rané baroko B

Filozofická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Taranzová
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Předpoklady
SOUHLAS
Nejsou stanoveny
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Pouze pro studenty im. ročníku 2010 a dříve.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
Osnova
  • Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
  • 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
  • 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
  • 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
  • 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
Literatura
  • Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
Výukové metody
Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
Metody hodnocení
Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2025.

VH_802b Dějiny hudby: renesance a rané baroko B

Filozofická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Taranzová
Předpoklady
Nejsou stanoveny
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
Osnova
  • Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
  • 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
  • 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
  • 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
  • 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
Literatura
  • Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
Výukové metody
Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
Metody hodnocení
Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2025.

VH_802b Dějiny hudby: renesance a rané baroko B

Filozofická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Jana Perutková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Taranzová
Rozvrh
Po 11:40–13:15 J21
Předpoklady
Nejsou stanoveny
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
Osnova
  • Osnovu předmětu tvoří následující tematické okruhy:
  • 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
  • 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
  • 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
  • 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
Literatura
  • Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
Výukové metody
Seminář s hudebními ukázkami.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtovým pohovorem a jeho úspěšné zvládnutí je podmíněno spolehlivou identifikací předložených zvukových i notových ukázek.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2025.

VH_802b Dějiny hudby: renesance a rané baroko B

Filozofická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Jana Perutková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Taranzová
Rozvrh
Po 13:20–14:55 J22
Předpoklady
Nejsou stanoveny
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
Osnova
  • Osnovu předmětu tvoří následující tematické okruhy:
  • 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
  • 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
  • 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
  • 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
Literatura
  • Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtovým pohovorem a jeho úspěšné zvládnutí je podmíněno spolehlivou identifikací předložených zvukových i notových ukázek.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2025.

VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce

Filozofická fakulta
jaro 2024

Předmět se v období jaro 2024 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Alena Albíniová
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Předpoklady
VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
Osnova
  • Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
  • 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
  • 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
  • 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
  • 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
Literatura
  • Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
Výukové metody
Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
Metody hodnocení
Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
Další komentáře
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2025.

VH_802b Dějiny hudby: do nástupu novověku - seminární práce

Filozofická fakulta
jaro 2023

Předmět se v období jaro 2023 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 0 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Stanislav Tesař (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Karafiát
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Předpoklady
VH_01a Úvod do hudební vědy && VH_03a Dějiny hudby I. && VH_02a Proseminář hudební vědy I. && VH_02b Proseminář II. && VH_04 Hudební nauka && VH_05a Harmonie I. && VH_06 Kontrapunkt && VH_07 Hudební akustika && VH_08 Intonace && VH_09 Sluchová analýza && VH_801a Dějiny hudby I. A && VH_801b Dějiny hudby I. seminární prác
Nejsou stanoveny
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: 1)získat nejen spolehlivou orientaci v proměnách zvukové podoby hudby období renesance, ale také 2)získat schopnost sluchově analyzovat a identifikovat jednotlivé druhy i formy hudebního projevu renesančního období z jejich zvukové i písemné podoby.
Osnova
  • Doporučené playlisty v Naxos music library a materiály v ELFovém kurzu sledují mj. tyto tematické okruhy
  • 1) Dějiny skladby - soumrak kantofirmální techniky
  • 2) Motetová sazba a krystalizace vokální polyfonie
  • 3) Madrigalová sazba jako reprezentant proměny vztahu hudby a slova
  • 4) Proměny druhů a forem hudby 15. a 16. století - od Dufaye k Monteverdimu
Literatura
  • Musik im Abendland : Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Edited by Hans Heinrich Eggebrecht. München: Piper, 1991, 838 s. ISBN 3492029183. info
Výukové metody
Přdmět není realizován v rámci hromadné kontaktní výuky, jeho náplní je návštěva koncertů / představení a jejich reflexe.
Metody hodnocení
Podmínkou úspěšné atestace je návštěva nejméně tří koncertů / představení (v průběhu semestru) obsahujících repertoár z doby před rokem 1700, tato aktivita musí být doložena vstupenkami a krátkými zprávami (cca 500 znaků) nejméně ke dvěma akcím, ke třetí je nutné odevzdat recenzi v rozsahu cca 3000 znaků. Vše je nutno odevzdat nejpozději v zápočtovém týdnu. Zprávy a především recenzi se doporučuje konzultovat s vyučujícími. Zmíněné dvě zprávy + recenzi a vstupenky na akce studenti odevzdávají ve fyzické podobě (tj. vytištěné) vyučujícímu, v el. formě odevzdávají texty do elfového kurzu.
Další komentáře
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2025.