VIKBA14 Počítačová gramotnost 2

Filozofická fakulta
podzim 2008
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Zdeněk Kadlec, Dr.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Dušová
Předpoklady
VIKBA05 Počítačová gramotnost 1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Absolventi tohoto předmětu by měli: orientovat se v pojmech souvisejících zejména s technickým vybavením počítačů, znát principy činnosti jednotlivých zařízení, být schopni kvalifikovaného nákupu výpočetní techniky, být schopni identifikace závady v počítači. Cílem předmětu Počítačová gramotnost 2 je tvorba a podpora projektů z oblasti e-learningových aplikací s využitím informačních a komunikačních technologií. Projekty měly přinést nové aplikace, ověřit trendy a zhodnotit jejich přínos pro vzdělávání, hledat nové možnosti využití e-learnigu
Osnova
  • e-learning
  • learning management system
  • virtual learning environment
  • role v e-learningu
  • nástroje pro tvorvu kurzu Kurz bude využívat jako podporu výuky on-line výukové prostředí Moodle.
Literatura
  • HRBÁČEK, Jiří. II. národní konference - Distanční vzdělávání v České republice současnost a budoucnost-sborník příspěvků. In II. národní konference - Distanční vzdělávání v České republice současnost a budoucnost-sborník příspěvků. Praha: Centrum pro studium vysokého školství-NCDV,Fakulta managementu VŠE v Praze, Jarošovská 1117/II, Jindřichův Hradec, 2002. ISBN 80-86302-28-8. info
  • EGER, Ludvík. Jak tvořit distanční text. 2. vyd. V Plzni: Západočeská univerzita, 2001, 46, 11 s. ISBN 80-7082-770-X. info
  • PITNER, Tomáš. Distanční vzdělávání. Computer World : specializovaný týdeník o výpočetní technice. Praha: IDG Czechoslovakia, 1996, roč. 96, č. 35, s. 8. ISSN 1210-9924. info
  • Distanční vzdělávání - principy a metodika :sborník semináře konaného ve dnech 23.-24. 1. 1996. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, 1996, 60 s. ISBN 80-7078-335-4. info
  • CHAROUZEK, Zdeněk a Oldřich PAVLÍK. Distanční vzdělávání : základní charakteristiky a realizační možnosti. Praha: Akademie J.A. Komenského, 1993, 25 s. info
Metody hodnocení
Výuka probíhá formou semináře. Během semestru budou vyžadovány průběžné praktické úkoly.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, podzim 2021.