FF:VIKMB33 Laboratoř vzděl. tech. - Informace o předmětu
VIKMB33 Laboratoř vzdělávacích technologií
Filozofická fakultajaro 2019
Předmět se v období jaro 2019 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Zájem o vzdělávání a technologie
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu v semestru Jaro 2019 bude tvorba mikrolearningových kurzů na zařízení, kterými disponuje knihovna FF, jako je 3D tiskárna, 3D scener, laserová řezačka, atp. Student se seznámí s daným zařízením, najde možnosti jeho didaktického využití a pokusí se navrhnout edukační jednotku, která seznámí uživatele jak s daným zařízením, tak také s možnostmi jeho využití pro konkrétní akademické nebo občanské účely.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- ovládat a využívat jedno konkrétní zařízení v knihovně
- vytvořit vzdělávací materiál (mikrokurz) k danému zařízení
- hledat možnosti implementace moderních technologií do edukační či výzkumné praxe
- natáčet vzdělávací videa
- znát základy instruktážního designu
- designovat koncept blended learning
- rozhodovat se, zda je pro daný cíl efektivní online nebo presenční výuka
- Osnova
- Vymezení kurzu, úvodní informace
- Základy instruktážního designu, tvorba mikrokurzů
- Seznámení se se zařízeními v knihovně
- Didaktika - tvorba vzdělávacích cílů, volba prostředků, pedagogický výzkum
- Návrh kurzů ve zvoleném prostředí
- Evaluace prototypu a designu edukační jednotky
- Tvorba kurzu
- Pilotáž kurzu
- Tvorba finálního produktu
- Literatura
- Fournier, H. & Kop, R. 2015. MOOC Learning Experience Design: Issues and Challenges. International Journal on E-Learning, 14(3), 289-304. Waynesville, NC USA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). Retrieved January 24, 2018
- IDEO. HCD: Design zaměřený na člověka. 2. vydání. Brno: Flow, 2013. ISBN 978-80-905480-1-5. Dostupné z: http://eknihy.knihovna.cz/static/files/hcd-design-zamereny-na-cloveka.pdf
- VAN MERRIËNBOER, Jeroen JG; KIRSCHNER, Paul A. Ten steps to complex learning: A systematic approach to four-component instructional design. Routledge, 2017.
- Sergis S., Sampson D.G., Pelliccione L., 2017. Educational Design for MOOCs: Design Considerations for Technology-Supported Learning at Large Scale. In: Jemni M., Kinshuk, Khribi M. (eds) Open Education: from OERs to MOOCs. Lecture Notes in Educational T
- MEEK, Sarah EM; BLAKEMORE, Louise; MARKS, Leah. Is peer review an appropriate form of assessment in a MOOC? Student participation and performance in formative peer review. Assessment & Evaluation in Higher Education, 2017, 42.6: 1000-1013.
- MARGARYAN, Anoush; BIANCO, Manuela; LITTLEJOHN, Allison. Instructional quality of massive open online courses (MOOCs). Computers & Education, 2015, 80: 77-83.
- VAI, Marjorie a Kristen SOSULSKI, 2015. Essentials of Online Course Design: A Standards-Based Guide. 2. přepracované vydání. Routledge. ISBN 1317673794.
- Výukové metody
- Přednášky, workshopy, práce se zařízeními v knihovně (ve spolupráci s lektory), návrh a testování edukační jednotky.
- Metody hodnocení
- Student je hodnocený na závěrečný produkt. Očekává se také přiměřená účast s ohledem na časové možnosti studentů i knihovny.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2019/VIKMB33